کتابخانه مرکزی تبریز برای اولین بار در کشور گواهی استاندارد ایزو دریافت کرد

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی های کارشناسی با همکاری نماینده شرکت توو نورد (TUV NORD) و کارشناسان این اداره کل و انجام ممیزی ها و با توجه به فعالیت و شایستگی کتابخانه مرکزی تبریز، نشان استاندارد سیستم مدیریت مبتنی بر EN ISO 9001:2008 به این کتابخانه اعطا گردید.

وی گفت : تلاش برای دریافت گواهینامه استاندارد برای سایر کتابخانه های نیز ادامه داشته و امیدواریم همچنان در عرصه فرهنگی به عنوان اولین و برترین استان جایگاه خود را حفظ نموده و وضعیت کتابخانه های عمومی را روز به روز افزایش دهیم.

خدایی در ادامه وجود استاندارد را موجب افزایش کیفیت خدمات و نیز جلوگیری از سلیقه محوری عنوان کرده و افزود: در غیاب استانداردها و معیارها و ضوابط، سلیقه های به میدان خواهند آمد که این پدیده موجب انحراف خط سیر اصولی و منطقی سازمان می شود و موجبات آسیب و ضرر می شود.

وی در پایان یادآور شد: اخذ گواهینامه استاندارد بین المللی ایزو توسط کتابخانه مرکزی تبریز و اداره کل کتابخانه های عمومی استان دبین کتابخانه های عمومی برای نخستین بار در کشور می باشد.