«کتاب‌ورز اطلاع‌رسان» جدید‌ترین کتاب درباره‌ی زنده‌یاد ایرج افشار

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس، این کتاب که عنوان فرعی «برگی از شناخت‌نامه‌ی ایرج افشار» را به دنبال خود دارد مجموعه مقالات و دیگر نوشته‌های سید فرید قاسمی است که با ویرایشی نو و مطالب تکمیلی به اهل فرهنگ و کتاب توسط انتشارات کتابخانه‌ی مجلس منتشر شده است.

حجت الاسلام رسول جعفریان، رئیس کتابخانه‌ی مجلس بر این کتاب مقدمه‌ای نگاشته است.

«درآمد»، «سال‌نوشت»، «تحصیل و کاریابی»، «سرگذشت کتاب‌ورزی (کتاب‌آفرینی و کتابداری)» از جمله مطالب مندرج در بخش های ابتدایی کتاب است.

«نگارندگی و گردانندگی»، «میراث‌بانی و پژوهندگی» و «چاپیاری» از جمله مباحثی هستند که در فصل «شناخت‌نامه‌ی مطبوعاتی» بدان پرداخته شده است.

«گردشگر نامه‌نویس» عنوان مطلب دیگر این کتاب است.

در بخش یادمانده، عناوین «غم آخرتون باشه»، «احوال خصوصی»، «آرزو»، «حرف خصوصی»، «با همت»، «مزه»، «ملتفت»، «خاک»، «جایزه»، «بیکاران شایعه‌ساز»، «همنام»، «تشکر»، «اهل علم»، «کتابخانه و آزادی» و «راه درست» درج گردیده است.

«شنیده‌ها»، «گزارش یک تألیف: ایران‌شناس مجله‌نگار»، «پی‌نوشت»، «تصاویر» و «نمایه‌ عام» مطالب پایانی کتاب «کتاب‌ورز اطلاع‌رسان» هستند.

کتاب حاضر در 267 صفحه، در تیراژ 1000 نسخه، به بهای 6500 تومان در سال 1390 منتشر شده و حاوی تصاویری از مرحوم افشار از یک‌سالگی تا 85 سالگی هم است.