ثبت نام بيش از 1400 نفر در شبكه اجتماعي علمي «انجمن»

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، ثبت نام  جهت عضويت در «انجمن» در  هفدهمين نمايشگاه بين المللي الكامپ و دوازدهمين نمايشگاه هفته پژوهش آغاز شد و روز 26 آذر، با حضور رئيس‌جمهور در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما از اين شبكه اجتماعي رونمايي شد؛ از زمان آغاز ثبت‌نام تاكنون بيش از 1400 نفر به عضويت شبكه انجمن درآمده‌اند.

از ويژگي‌هاي متمايز اين شبكه اجتماعي به اشتراك گذاري منابع علمي (شامل پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري، طرح‌هاي پژوهشي، مقاله‌هاي همايش‌ها، مقاله‌هاي نشريات و گزارش دولتي) است، كاربران مي‌توانند زمينه‌هاي پژوهشي را در پروفايل خود اضافه كنند و سيستم منابع اطلاعات علمي پژوهشگاه با بيش از 700 هزار ركورد اطلاعات علمي، منابع علمي موجود در پايگاه اطلاعاتي را بر حسب ارتباط با زمينه پژوهشي انتخاب شده به كابران پيشنهاد مي‌دهد.

هم چنين كاربران مي‌تواند كتابخانه شخصي در پروفايل خود ايجاد نموده و با با توجه به موضوعات مورد علاقه به قفسه بندي آن اقدام كنند. در اين حالت سيستم منابع پيشنهادي را به كاربر اعلام كرده و كاربر مي‌تواند، منبع را در كتابخانه خود به اشتراك بگذارد.

هم‌چنين كاربران مي توانند، در صفحه مربوط به منابع علمي، در مورد منبع علمی اظهار نظر و ابراز علاقه کنند و هم‌چنين مطلع شوند كه هر يك از منابع در كتابخانه چه افرادي موجود است.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت نام و دسترسي به انجمن به آدرس http://anjoman.irandoc.ac.ir مراجعه نمايند.