عرضه 31 هزار عنوان كتاب كودك در نمايشگاه بین المللی كتاب تهران
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايبنا، محسن يگانه‌كاري، گفت: امسال 246 ناشر درخواست‌هاي خود را براي حضور در نمايشگاه كتاب تهران به انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان ارايه دادند كه از ميان آن‌ها 206 ناشر شرايط حضور در نمايشگاه را دارند.

وي تصريح كرد: اين 206 ناشر حداقل 40 عنوان كتاب در حوزه كودك و نوجوان منتشر كرده‌اند.

يگانه‌كاري با بيان اينكه در نمايشگاه امسال علاوه بر ناشران كودك و نوجوان، ناشران آموزشي و دانشگاهي نيز در چادرهاي ويژه فعاليت مي‌كنند، افزود: ساخت‌ و سازهايي كه هم‌اكنون در رواق‌هاي مصلي در حال انجام است باعث شد چادرهايي در ضلع شمالي مصلي براي فعاليات ناشران در نظر گرفته شود.

مدير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان با بيان اينكه در مجموع 12 هزار متر فضا در اختيار ناشران كودك و نوجوان قرار خواهد گرفت، افزود: از اين ميان، 5 هزار و 500 متر غرفه‌هاي ناشران و بقيه فضاهاي رفت و آمد خواهد بود.

يگانه‌كاري با بيان اينكه غرفه‌بندي بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب تهران از 15 فروردين شروع شده است گفت: در زمان‌بندي براي تحويل غرفه‌ها به ناشران از ديگر گروه‌هاي نشر پيش هستيم و تلاش داريم غرفه‌ها در زمان مطلوب در اختيار ناشران قرار گيرد تا فرصت مناسب براي آماده‌سازي غرفه‌ها در اختيار آن‌ها باشد.

وي تاكيد كرد: ناشران حاضر در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه در مجموع 31 هزار عنوان كتاب به نمايشگاه مي‌آورند كه 10 هزار عنوان آن چاپ نخست است.

به گفته يگانه‌كاري، سال گذشته در مجموع 202 غرفه در اختيار ناشران كودك و نوجوان قرار گرفت.

دبير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان افزود: حدود 300 ناشر فعال كودك و نوجوان در ايران وجود دارد كه از این میان تعداد محدودي در نمايشگاه كتاب حضور ندارند. 

يگانه‌كاري همچنين درباره نحوه توزيع و مساحت غرفه‌هاي كودك و نوجوان نمايشگاه تهران توضيح داد: غرفه‌ها با توجه به درخواست ناشران و تعداد كتاب‌هاي آنها به ترتيب حروف الفبا به ناشران واگذار مي‌شود. 

وي اصلي‌ترين مشكل كتاب كودك در ايران را نبود عادت مطالعه و نوع تبليغات عنوان كرد و گفت: كتاب به دست كودكان مي‌رسد؛ اما بي‌علاقگي به كتابخواني ‌مهم‌ترين مشكل كودكان و نوجوانان است كه بايد روي آن تمركز و تامل شود.

نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 15 تا 25 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) تهران برگزار مي‌شود.