عرضه 205 هزار عنوان کتاب توسط 2047 ناشر

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا وصفی صبح امروز در نشست خبری این نمایشگاه از ورود 170 هزار عنوان کتاب خارجی خبر داد و گفت: این بارها از بهمن ماه پارسال به مرور وارد کشور شده است و ابتدا بارهای دریایی، بعد بارهای زمینی، بعد بارهای ریلی و دست آخر بارهای هوایی وارد کشور شده و می‌شود.

وی از همکاری مطلوب سازمان کشتیرانی با نمایشگاه و تخفیف ویژه سازمان هواپیمایی به محموله‌های کتاب ناشران خارجی خبر داد.

وصفی با بیان اینکه "نمایشگاه کتاب تهران هیچ حمایت فاینانسی از ناشران خارجی نمی‌کند" افزود: این اعتبار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که ناشر خارجی را راغب می‌کند در آن حضور یابد و کتابش را عرضه کند کما اینکه سال گذشته بیش از 50 میلیون دلار کتاب به سمت تهران اعزام شد.

رئیس بخش بین‌الملل نمایشگاه با اشاره به خروج ناشران کشورهای عربی از بخش یارانه‌ای، نتیجه این اقدام را استقبال ناشران عرب‌زبان و حضور پررنگترشان در نمایشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که ایران تبدیل به محوری برای عرضه کتاب‌های این تعداد از ناشران شود.

وی تعداد کشورهای حاضر در نمایشگاه را حدود 80 کشور و تعداد ناشران آنها را نیز 980 ناشر عنوان کرد.

محمود سالاری مدیر کمیته داخلی نمایشگاه نیز در سخنانی گفت: 1129 ناشر عمومی در این نمایشگاه حضور دارند که در 1000 غرفه با فضای مفید 13 هزار مترمربع جای گرفته‌اند. 480 ناشر دانشگاهی داریم که در 385 غرفه و در 6200 مترمربع فضا قرار گرفته‌اند. 137 ناشر آموزشی در نمایشگاه حاضر شده‌اند که در 137 غرفه و در فضایی معادل 3012 مترمربع جای داده شده‌اند. 301 ناشر کودک و نوجوان به نمایشگاه آمده‌اند که در 254 غرفه و در فضایی معادل 5135 جای گرفته‌اند.

وی در مجموع تعداد ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه را تا تاریخ 6 اردیبهشت 2047 ناشر، تعداد غرفه‌های اختصاص یافته به آنها را 1776 غرفه و تعداد کتاب‌هایی را که آنها در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد قریب 205 هزارعنوان برشمرد.