همایش ملی ادبیات کودک دوسالانه شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، قرار است دوره آتی همایش که سومین دوره آن خواهد بود، اردیبهشت‌ماه سال 1390 برگزار شود و نیمه دوم امسال فراخوان خواهد داد.

مجری دو دوره قبلی این همایش مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز بوده است که آن را با همکاری گروه ادبیات کودک و نوجوان، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران و قطب علمی پژوهشهای فرهنگی و ادبی فارس برگزار کرده است.

اردیبهشت ماه برگزاری دو دوره قبلی این همایش سراسری بوده است؛ دوره نخست همایش با عنوان "آسیب شناسی نقد و نظریه ادبیات کودک و نوجوان" 9 اردیبهشت 1387 و دوره دوم هم با عنوان "ادبیات داستانی کودک و نوجوان" در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه 1388 در دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این دو دوره محورهایی مانند تفاوت ادبیات داستانی کودک و ادبیات داستانی نوجوان، عناصر داستانی در ادبیات کودک و نوجوان، رویکردهای تازه به نقد داستان کودک و نوجوان، بینامتنیت در ادبیات داستانی کودک ایران، وضعیت ادبیات داستانی کودک و نوجوان در ایران، و ادبیات داستانی کودک و نوجوان در کتابهای درسی توسط متخصصین این رشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.