فراخوان تصویرگری داستان های منتخب نمایشگاه "کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه"

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، شورای کتاب کودک اعلام کرد: همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه (شامل کودکان دارای مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی، گفتاری، یادگیری، رفتاری و عاطفی/روانی)، از نویسندگان دعوت به عمل آورد تا با ارسال آثار خود دربارۀ کودکان با نیازهای ویژه که بیانگر زندگی، دشواری‌ها و تلاش‌های آنان برای همسازی با جامعه است و احساسات و مسائل آن‌ها را هنرمندانه ترسیم می‌کند، همراه این نمایشگاه باشند. از میان ۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه، ۳ اثر بیداری خرگوش‌های سفید، نوشتۀ سید نوید سید علی اکبر ، معصومه، دختری که عینک سیاه می‌‌زد، نوشتۀ علی ناصری، جیک‌جیک‌های گمشده، نوشتۀ احمد اکبرپور به عنوان برگزیده نهایی بخش داستان شناخته شدند.



اکنون دبیرخانه نمایشگاه، از تصویرگران گرامی دعوت کرده است که آثار هنری خود را براساس این سه داستان منتخب، خلق نمایند. 

اهداف این فراخوان، خلق آثار تصویرگری دربارۀ کودکان با نیازهای ویژه، تشویق تصویرگران ایرانی در زمینۀ خلق آثار باکیفیت هنری دربارۀ کودکان با نیازهای ویژه، و تبادل تجربه‌های تصویرگران در زمینۀ تصویرگری دربارۀ كودكان با نیازهای ویژه اعلام شده است.

علاقه مندان جهت ارسال آثار خود می توانند با یک الی سه اثر که برای یکی (یا بیشتر) از سه داستان برگزیده تهیه شده باشند، در نمایشگاه شرکت کنند. در مورد آثاری که با تکنیک دیجیتال خلق شده‌اند، پرینت آثار به همراه فایل آنها بر روی CD قابل قبول است. لازم به ذکر است تكنیك و سبك تصاویر آزاد است و  آثار ارسالی باید بدون قاب، شیشه، پاسپارتو و یا هر ضمیمۀ اضافی دیگر باشد و اندازه آثار ارسالی، اعم از اصل آثار و یا پرینت، نباید‌ بزرگتر از50×35 باشد. همچنین الصاق شناسنامه اثر (برگ) به پشت هر یك از تصاویر با توجه به سیر موضوعی اثر الزامی است.

آثار باید به همراه مدارك برگ شرکت در بخش تصویرگری داستان دربارۀ کودکان با نیازهای ویژه (الف) و  برگ شناسنامه اثر (ب) كه باید در پشت هر اثر چسبانده شود، ارسال شوند.

شركت كنندگان می توانند تصاویر ارسالی و مدارك خواسته شده را به صورت حضوری یا پست سفارشی به نشانی دبیرخانه شورای کتاب کودک به آدرس تهران: خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، شماره 31، طبقه دوم. ص. پ. 133- 13145 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 24 شهریور 1389 ارسال نمایند.

گفتنی است، به تصویرگران آثار راه یافته به نمایشگاه، گواهی شرکت در نمایشگاه به رسم یادبود اهدا خواهد شد. به آثار برگزیده از سوی گروه کارشناسان، لوح سپاس مشترک IBBY و شورای کتاب کودک، و به یک اثر برتر تندیس نمایشگاه تعلق خواهد گرفت.

شایان ذکر است، دومین نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه، مهر تا آذر امسال (۱۳۸۹) از سوی شورای کتاب کودک در تهران، اصفهان و گرگان برگزار می‌شود و شامل بخش‌های گوناگونی چون کتاب، دست‌نوشته، مقاله، فیلم، عکس، اسباب‌بازی، نقاشی و کارگاه‌های اجرایی و سخنرانی است.