پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پنجمین جلسه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران چهارشنبه  13 مرداد 1389 با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن برگزار شد.

در این جلسه نکات موجود در دستور جلسه 13 مرداد 1389 یک به یک بررسی شدند و مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند  این نکات عبارت بودند از:

1-      واگذاری مسئولیت پیگیری برگزاری همایش بین المللی در ایران به دکتر سعید اسدی

2-       گزارش فعالیت هایی که تا کنون توسط کمیته ها صورت گرفته است با تأکید بر کارگاه های آموزشی، خبر نامه ها و همایش های آتی.

3-      رسیدگی به نا مه­ های رسیده.

4-      زمینه همکاری انجمن و شرکت مدیریت سرآمد ایرانیان درموضوع مدیریت کیفیت خدمات در کتابخانه ها به شکل برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی با حضور مدیران کتابخانه ها .

5-       بررسی وب سایت انجمن به جهت بهینه تر کردن و به روز نمودن آن.

6-      - پیگیری مصوبات.

7-      اعلام برنامه های نشست مشترک با شاخه های استانی انجمن در تهران که قرار شد در شهریور ماه برگزار شود.

8-      گزارش بررسی شرایط تأسیس شاخه استانی جدید از سوی آقایان سید کاظم حافظیان و سید ابراهیم عمرانی.

در این میان حضور دکتر عبدالحسین فرج پهلو  عضو هیات علمی دانشگاه اهواز غنیمت شمرده شد. وی درباره  وضعیت انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان خوزستان گفت: " طبق برنامه ریزی های قبلی تلاش می شود که مجموعه برنامه هایی از قبیل برگزاری کارگاه ها، آموزش مباحث مختلف کتابداری، انجام پروژه ها، بررسی های محلی کتابخانه ها و کتابداران موجود و جلسات علمی انجام شوند. اما در این میان مسأله فصلی بودن کار در اهواز و شرایط آب و هوایی استان خوزستان تمامی برنامه های علمی و همایش ها را به آذر تا اسفند ماه موکول می کند.این مشکل باعث شده است که دو همایش برنامه ریزی شده برگزار نشود. اما چندین دوره مختلف آشنایی با اینترنت و خدمات مرجع و کلاس های آموزشی از این قبیل برگزار شده است."

در ادامه دکتر فریبرز خسروی بیان کرد :" باید تلاش شود تا انجمن مرکز و انجمن های شاخه های استانی به سمت خودکفایی پیش روند. انجمن­ها اگر تحرک بیشتری داشته باشند درآمد زایی بیشتری هم خواهند داشت."دکتر فرج پهلو با تأیید این نکته بیان داشت:"  بهتر است بحث کارآفرینی گسترش داده شود".

در پایان دکتر سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، اعضای هیأت مدیره را به جلسه بعدی انجمن در 18 مرداد 1389 دعوت کرد.

 

گزارش از الهه حسینی