تأثیر مثبت برگزاری "همایش ملي نظام هاي اطلاعات سلامت و اقتصاد دانش" در نگاه اقتصادی مدیران به اطلاعات

دکتر حسن اشرفی ریزی، دبیر علمی "همايش ملي نظام هاي اطلاعات سلامت و اقتصاد دانش" در گفتگو با پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) در خصوص ضرورت برگزاري این همایش گفت: امروزه اطلاعات و دانش به عنوان یک کالای اقتصادی محسوب می شود. از آنجایی که نظام های اطلاع رسانی در چرخه تولید، گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات نقش مهم و اساسی دارند، بنابراین نگاه اقتصادی به هر یک از این مراحل مهم و اساسی است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برگزاري چنين همايش هایی، سبب تأثیرات مثبت در نگاه اقتصادی مدیران نظام های اطلاع رسانی به اطلاعات، جبران کمبود منابع در تدریس درس اقتصاد اطلاعات و بهینه سازی چرخه تولید، گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات خواهد شد.

وی درخصوص نحوه شکل گيري ايده ي برگزاري این همایش بیان داشت: تدریس درس اقتصاد اطلاعات،کمبود منابع جهت تدریس  در این حوزه و نیز بی توجهی نظام های اطلاع رسان به نقش اقتصادی اطلاعات  عواملی بود که زمینه این همایش را رقم زد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت پايه گذاران این همایش، مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات در علوم سلامت با همکاری گروه های کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مدارک پزشکی و انفورماتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.

وی در ادامه در خصوص تاریخ های مهم "همايش ملي نظام هاي اطلاعات سلامت و اقتصاد دانش" افزود:

مهلت ارسال چكيده مقاله: 15/8/1389، اعلام پذيرش چكيده مقالات:7/9/1389، مهلت ارسال متن كامل مقاله: 7/10/1389 و اعلام پذيرش نهايي: 25/10/1389 است و داوری مقالات توسط متخصصان مربوطه بر اساس چکیده و متن نهایی مقالات خواهد بود.

دکتر حسن اشرفی ریزی درخصوص پیش بینی استقبال از این همایش تصریح کرد: از آنجایی که گروه های مختلف کتابداری و اطلاع رسانی، مدارک پزشکی و انفورماتیک پزشکی و اقتصاد درگیر این موضوع می شوند، به نظر می رسد که استقبال خوبی شود و مقالات خوبی دریافت شود و پیش بینی می شود حداقل 300 شرکت کننده در همایش شرکت نماید.

همچنین امیدواریم که از آنجا که موضوع همایش حوزه ای میان رشته ای است استقبال کتابداران و متخصصان ساير رشته هاي علمي نیز بسیار زیاد باشد.

وی در خصوص نحوه مستندسازی آثار رسیده به دبیرخانه همایش افزود: خلاصه مقالات و نیز مجموعه مقالات چاپ می شوند.

دکتر حسن اشرفی ریزی درپایان اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین همایشی به صورت سالانه ادامه یابد.

گفتنی است اولين همايش ملی نظام های اطلاعات سلامت و اقتصاد دانش 17 الی 18 اسفند ماه 89 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد و هدف از برگزاري اين همايش ایجاد فرصت لازم برای برقراری ارتباط و تعامل سازنده میان اعضای هیأت علمی و متخصصان رشته های کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مدارک پزشکی،

انفورماتیک پزشکی و اقتصاد به منظور شناسایی نقش و جایگاه نظام های اطلاعات سلامت در رشد و ارتقاء اقتصاد دانش می باشد.