پاسخ OCLC به طرح دعوی SkyRiver

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران(لیزنا)، لاری آلفرد (Larry Alford)، هیأت مدیره بنیاد  OCLC و لاری آلفرد (Jay Jordan) ، رئیس و مدیر عامل OCLC ، در پاسخ به طرح دعوی SkyRiver  بیانیه ای را به شرح ذیل تشریح کرده اند:

"در 29 جولای 2010، SkyRiver در برابر OCLC به دلیل تجربه های غیر رقابتی ، دادخواستی ارائه داده بود. ما در OCLC اعتقاد داریم که این دادخواست، فاقد شایستگی است و شدیدا" از خط مشی ها و تجربیات این شرکت دفاع خواهیم کرد.

شورای عمومی OCLC با شورای دادرسی در حال فعالیت است و به این عمل تأسف برانگیز SkyRiver طی جداول و ورویه های دیکته شده توسط دادگاه پاسخ خواهد داد. این فرآیند احتمالا" ماه ها یا سال ها طول خواهد کشید.

ضمنا" ما قصد داریم، 72 هزار کتابخانه ای را که در این مرکز عضویت دارند را مطمئن سازیم که این اتهامات جعلی ما را از طرح ها و فعالیت های اخیرمان منحرف نخواهند کرد. این طرح، شامل نگهداری و افزایش خدمات ، پیگیری یک برنامه بلند پروازانه در پژوهش های کتابخانه و معرفی خدمات جدید مبتنی بر وب خواهد بود.

در واقع OCLC یک هدایت جهانی در آماده سازی خدمات مبتنی بر وب برای کتابخانه ها را از سال 1971 داشته است و نسل بعدی این خدمات، نوید خوبی برا ی کاهش هزینه اعضای کتابخانه است.

شایان ذکر است که استراتژی فعلی ما به تلاش هایی جمعی دلالت می کند که توسط کتابداران در سراسر جهان انجام شده است و با گفت و شنودهای مستمر و مشاوره با هیئت امنای بنیاد، شورای جهانی و شورای منطقه ای در امریکا، آسیا و اروپا، شرق میانه و آفریقا  گسترش یافته است. ما حضور فعال خود را با اعضای OCLC و شرکت کنندگان ناظر ادامه می دهیم و با یکدیگر به سوی آینده گام بر می داریم.

مشارکت، رابطه متقابل، اعتماد و بالاترین استاندارد هدایت رفتار اخلاقی،  OCLC را در گذشته هدایت کرده و ما را در آینده نیز هدایت خواهد نمود.مانند همیشه، اهداف عمومی OCLC، پیشبرد دسترسی بیشتر به اطلاعات جهانی و کاهش نرخ رشد هزینه های کتابخانه برتر باقی می ماند."