اهدای نسخه های دیجیتال آثار چاپ سنگی کتابخانه مجلس به دیگر مراکز اطلاع رسانی

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومی، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس با اعلام این خبر افزود: این کتابخانه در راستای این اقدام در نخستین گام تعداد 1500 نسخه دیجیتالی تهیه شده از آثار چاپ سنگی و سربی خود را به كتابخانه آستان قدس رضوی اهدا كرده است.

دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشگاه ادیان قم، دانشگاه تهران از جمله مراکز فرهنگی دیگری هستند که نسخه‌های دیجیتالی تهیه شده از آثار کتابخانه مجلس، در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی طرح دیجیتالی کردن آثار خطی، سنگی و سربی خود را از دو سال پیش تاکنون آغاز کرده و با وارد کردن دستگاه‌های اسکن پیشرفته از خارج از کشور کیفیت کار را نیز ارتقا داده است.

كتابخانه مجلس اميدوار است، ديگر مراكزی كه اين قبيل آثار را در اختيار دارند مجموعه خويش را اسكن كرده و متقابلا نسخه ای از آن را در اختيار ساير كتابخانه های مهم كشور قرار دهند.

این کتابخانه آماده ارائه مجموعه دیجیتالی شده کتاب‌های چاپ سنگی و سربی خود به دیگر مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های کشور است.

همچنین در حال حاضر بخش فناوری اطلاعات کتابخانه مجلس ضمن تلاش برای نمایش تمامی نسخه‌ها در  کتابخانه دیجیتالی (رسان) در تلاش است که ضمن افزایش کیفیت ارائه نسخه ها، راه های ساده تر دیگری را برای ذخیره و بازیابی نسخه ها فراهم کند تا مراجعین نیازی به حضور در کتابخانه نداشته باشند و در منزل یا محل کار به راحتی به این منابع دسترسی داشته باشند.