جشنواره ادبي بروكلين برگزار مي‌شود

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس ،سايت اين جشنواره اعلام کرد ، جشنواره ادبي بروكلين يكي از بزرگترين رويدادهاي ادبي و فرهنگي در نيويورك است كه با حضور نويسندگان و مترجمان زيادي از آمريكا و كشورهاي اروپايي و آمريكايي در شهر منطقه بروكلين نيويورك برگزار مي‌شود. 
اين جشنواره سه روزه در روزهاي دهم تا دوازدهم سپتامبر 2010 با حضور ناشران داخلي و خارجي، كتابفروشي‌ها، كتابخانه ها و تمامي مراكز فرهنگي خصوصي و مستقل در بروكلين برگزار مي‌شود. 
همزمان با برگزاري اين جشنواره، نمايشگاه كتاب با حضور ناشران داخلي و خارجي و تازه‌هاي نشر در حوزه‌هاي مختلف ادبي و غيرادبي در بروكلين برگزار مي‌شود. 
برگزاري نشست‌هاي ادبي، نقد و بررسي كتاب، كارگاه ترجمه و جلسات پرسش و پاسخ از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره ادبي است كه به زودي در سپتامبر سال جاري در نيويورك برگزار مي‌شود. اين جشنواره هر سال با حضور نويسندگان صاحب‌نام و صاحب جايزه در بروكلين برگزار مي‌شود. 
به گفته دبير اين جشنواره سال گذشته بالغ بر 200 نويسنده، مترجم، مولف، شاعر و منتقد از سراسر جهان در اين جشنواره حاضر شدند. 
سال گذشته اين جشنواره با 150 سخنراني توسط افرادي چون «پل استر» نويسنده و مترجم آمريكايي و خالق رمان «سه‌گانه نيويورك» و با حضور نويسندگاني چون «فرانسيس پروس»، «راسل بانكس»، «نيكلسون بيكز» ،«فيليپ شوارتز» و جمعي از شاعران و ادبيان از كشورهاي مختلف برگزار شد. 
به گفته هيات داوران امسال نيز اين مراسم با حضور نويسندگان صاحب نام در ماه سپتامبر برگزار مي‌شود كه به زودي نام مهمانان و نويسندگان حاضر در اين جشنواره به رسانه‌ها اعلام مي‌شود.