ایران در نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس حضور ندارد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، امیراشکان تربیت جویی با بیان اینکه از سال 2003 تا سال 2009 ایران در نمایشگاه جیتکس دارای غرفه کشوری بود گفت: در 6 سال اخیر شرکتهای فناوری اطلاعات ایرانی محصولات و خدمات خود را در این رویداد بین المللی با حمایت ارگانها و سازمانهای دولتی ارائه می کردند اما امسال هیچ یک از ارگانها از حضور ایران در این نمایشگاه حمایت نکردند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ارگانهای دولتی برای حمایت از حضور ایران در نمایشگاههای بین المللی فناوری اطلاعات تغییر کرده است گفت: تا سال 2009 شورایعالی اطلاع رسانی از شرکتهای فناوری اطلاعات حمایت می کرد که با وجودی که تنها یک ماه به زمان برگزاری این نمایشگاه باقی مانده و تقریبا بیش از 95 درصد غرفه ها تکمیل شده است خبری از حمایت این شورا به گوش نمی رسد.

 

تربیت جویی با بیان اینکه حضور ایران از منظر کسانی که تاکنون از شرکتها حمایت می کردند در این نمایشگاه اهمیت ندارد، افزود: از حدود سه ماه گذشته درخواست خود را مبنی بر حمایت از شرکتهای فناوری اطلاعات در این رویداد به شورایعالی اطلاع رسانی، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن و دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری ارائه کرده ایم اما هیچ یک از این درخواستها نتیجه ای در بر نداشت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ایران در جامعه جهانی، استراتژی مناسب ایران باید حضور پررنگتر در این نمایشگاه می بود نه اینکه خودمان را از حضور در این رویداد محروم کنیم.

 

به گفته وی کشورهای دیگر همچون بحرین از عدم حضور ایران در این نمایشگاه استفاده می کنند در حالیکه فناوری آنها قابل مقایسه با ایران نیست.

 

نمایشگاه جیتکس که دومین رویداد فناوری اطلاعات جهان بعد از سبیت آلمان است به مدت چهار روز از 25 مهرماه در دبی برگزار می شود و سال گذشته 12 شرکت ایرانی در غرفه ایران و نیز به صورت مستقل در این نمایشگاه حضور داشتند.