با حکم مدیرعامل کانون، دبیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان منصوب شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون به پیشنهاد معاون تولید خود با صدور این حکم، شهرام شفیعی را به این سمت منصوب کرده است تا او با توجه به تجربیاتش در عرصه کتاب و مطبوعات کودک زمینه شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان خلاق و متعهد این عرصه را فراهم آورد.
در این زمینه مدیرعامل کانون از این نویسنده سرشناس خواسته است تا بخش ویژه‌ای را در جشنواره چهاردهم کتاب کودک و نوجوان با عنوان"جایزه‌ی شهید فهمیده" با هدف حمایت از آثار نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس ایجاد کند.
همچنین در این حکم بر ترویج موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، فراهم کردن زمینه‌های حفظ ارتباط با هنرمندان برگزیده پس از پایان برنامه‌ها چنان که در طول سال و تا جشنواره بعد نخبگان برگزیده فراموش نشوند، تاکید شده است.
در همین حال حفظ سلامت و رعایت قواعد و الزامات دینی و اخلاقی در امر داوری آثار جشنواره از نکات ضروری است که در حکم انتصاب شهرام شفیعی به عنوان دبیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان به آن اشاره شده است.
بر اساس این گزارش چهاردهمین جشنواره دو سالانه‌ی کتاب کودک و نوجوان 30 آبان تا 6 آذر 1389 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران برگزار خواهد شد.
دبیرخانه‌ی این جشنواره علاوه بر انتشار فراخوانی برای حضور ناشران در نمایشگاه جنبی جشنواره از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان و تصویرگران فعال در حوزه ادبیات و نشر کتاب های کودک و نوجوان دعوت کرده است که سه نسخه از آثار منتشر شده‌ی چاپ اول خود در این حوزه را طی سال های 1387 و 1388 تا روز 10 مهر به دبیرخانه جشنواره مستقر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تهران ارسال کنند.
آثار ارسالی در رشته‌های داستان، شعر، ترجمه، علمی و تصویرگری مورد ارزیابی گروه‌های داوری قرار خواهد گرفت و برگزیدگان این رویداد فرهنگی هم‌زمان با برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.
همچنین شماره تلفن‌های 88971301 و 88971349 و نشانی پست الکترونیکی jashnvarehketab@kanoonparvaresh.com برای ارتباط بیشتر علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره با دبیرخانه اعلام شده است.