اعتبارات کانون های پرورش استان خراسان ضعیف است

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کانون، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی که به منظور شرکت در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بردسکن به این شهرستان سفر کرده بود، گفت: اعتبارات کانون در ۲ بخش عمرانی و جاری هزینه می شود و اعتبارات جاری کانون ها ضعیف است و امید می رود با مساعدت مسئولان این کمبود برطرف شود.

نیکوزاد افزود: در حال حاضر در سطح استان 30 مرکز ثابت فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که از این تعداد 3 مرکز پستی و 3 مرکز سیار روستایی و شهری است. وی افراد تحت پوشش این مراکز را بیش از 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: مخاطبان این مراکز که تحت پوشش اند، 7 تا 17ساله هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی گفت: در این مراکز 293 هزار جلد کتاب وجود دارد که مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرد.

 

وی محور فعالیت های مراکز تحت پوشش این مدیریت را بحث کتاب و کتاب خوانی اعلام کرد و گفت: مهم ترین ویژگی کتابخانه ها بحث طبقه بندی موضوعی کتاب ها و دسترسی آسان به کتاب ها در قفسه های باز و حضور یک مربی فرهنگی مسلط به موضوع کتاب های مورد نیاز کودکان و نوجوانان است.