نخستین هم اندیشی اعضای کرسی های نظریه پردازی برگزار می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، دکتر سید علیرضا واسعی دبیر هیات و رئیس دبیرخانه، از برگزاری هم اندیشی اعضای کرسی های نظریه پردازی خبر داد و اظهار کرد: نخستین هم اندیشی رؤسا و اعضای کرسی های علمی نظریه پردازی، نقد و مناظره با هدف دریافت نظرات و انتقال تجارب و نیز آسیب شناسی فعالیت کرسی های نظریه پردازی برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، مهم ترین هدف از برگزاری این هم اندیشی را آسیب شناسی کرسی های نظریه پردازی دانست و تاکید کرد: برگزاری چنین نشست هایی با توجه به کارنامه هر دستگاه و با استفاده از تجربه صاحب نظران در جهت ارتقاء فعالیت آن، ضروری است زیرا بسیاری از کاستی ها، نارسایی ها، الزامات، و ضرورت ها در فرآیند کار و در سنجه خرد جمعی قابل شناسایی است.

وی در ادامه افزود: هدف دیگر از برگزاری این هم اندیشی شناسایی  فعالان، سیاست گذاران و برنامه ریزان این عرصه است و هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، به دنبال یافتن راهکارهایی در جهت پیشبرد بهتر فعالیت خود با استفاده از اندوخته های متخصصان علمی و به منظور تحقق کامل مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از نظریه پردازان، منتقدان و مناظره گران است.

دکتر واسعی خاطر نشان کرد: این هم اندیشی از طرف دبیرخانه هیات حمایت، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و در راستای شناسایی توانمندی های اعضای کرسی های علمی در تدبیر امور مرتبط با عرصه تولید علم و بهره مندی از دیدگاه ها و تخصص های آنان در ماموریت های دیگر هیات به ویژه در مقوله گفتگوهای علمی است.

دبیر هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، یکی از ماموریت های اصلی هیات را که مبتنی بر خواست مقام معظم رهبری است، فراهم سازی فرصت گفتگوی علمی، ارائه نظرات عالمانه و حمایت از صاحبان نظر دانست که هنوز هیات حمایت با وجود تاکیدات و تصریحات فراوان،  موفق به اجرای آن نشده و این هم اندیشی می تواند موانع تحقق این فرصت را شناسایی و راهکاری برای آن ارائه کند.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از انگیزه های برگزاری هم اندیشی اعضای کرسی های علمی، ایجاد وحدت رویه در فرآیند اعتبار سنجی طرحنامه های وارده، دستیابی به سازکار های مطلوب تر و تبیین جایگاه کرسی ها با توجه به حمایت های حقوقی مصوب برای اجلاسیه های موفق در آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی است.

دکتر واسعی در پایان اظهار کرد: این هم اندیشی می تواند گام بزرگی در جهت دستیابی به اهداف علمی، عالی و ارزشی هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی و شناسایی بهتر آن به مجامع علمی باشد