آغاز کار نمايه سازي نشريات مصوب دانشگاه آزاد اسلامي در SID

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، به گزارش سرويس علمي ايسنا، مهندس افشين صندوقدار، رييس مرکز با بيان اين مطلب افزود: پيرو تفاهم نامه منعقد شده بين مرکز اطلاعات علمي و دانشگاه آزاد اسلامي، کار نمايه سازي مقالات نشريات علمي پژوهشي مصوب اين دانشگاه از سال 1387 به صورت متن کامل در تارگاه SID آغاز شد.

وي ادامه داد: بر اساس بخشنامه مورخ 17 شهريور 89 که به امضاي دکتر فريدون رهنماي رودپشتي، معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي رسيده است، در راستاي نيل به اهداف پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه توليد و گسترش علم و به منظور نمايه سازي استنادي فصلنامه هاي علمي که داراي مجوز از کميسيون بررسي و تاييد مجلات علمي اين دانشگاه مي‌باشند، از اين پس تمام نشريات منتشر شده در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر کشور موظف هستند تا اطلاعات مقالات خود را به صورت مستمر و روزآمد جهت نمايه در اختيار مرکز اطلاعات علمي قرار دهند.

رئیس مرکز اطلاعات علمي افزود: براي هر يک از اين نشريات سرويس گزارش هاي استنادي نشريات(JCR) و سرويس ارسال الکترونيکي مقالات به طور ويژه طراحي شده است.

صندوقدار با اشاره به رشد توليدات علمي دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامي از پتانسيل علمي قوي برخوردار بوده و در سال هاي اخير در زمينه توليد مقالات علمي در جوامع بين‌المللي پيشرفت شاياني كرده است. نمونه بارز اين مدعا هم نمايه شدن نشريه International Journal of Environmental Science and Technology در پايگاه استنادي ISI است که بالاترين ضريب تاثير را در مقايسه با ساير نشريات ايراني نمايه شده در اين پايگاه به خود اختصاص داده است.