خمیرکردن 9500 نسخه از یک کتاب توسط پنتاگون

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع سانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، پنتاگون با اعلام وجود اسناد محرنامه و فوق سري در اين كتاب‌ها آنها را معدوم كرده است. كتاب نوشته شده توسط اين افسر بازنشسته «آنتوني شافر» شامل مجموعه خاطراتي است كه اطلاعاتي طبقه بندي شده و سري را درباره جنگ آمريكا به افغانستان دارد.

«آنتوني شافر» اطلاعاتي بازگو نشده و مجموعه‌اي از تجارب خود را در طول جنگ آمريكا و افغانستان در سال 2003 به بعد كه براي وزارت اطلاعات آمريكا بسيار مهم و حياتي است در اين مجموع خاطرات نقل كرده است. اين مجموعه تحت عنوان «عمليات در قلب شب» نامگذاري شده و قرار بود با همكاري يك ناشر مستقل آمريكايي منشر شود.

اين افسر بازنشسته چندين بار براي انتشار اين مجموعه تلاش كرد اما هنوز به نتيجه قطعي نرسيده بود تا اينكه پنتاگون پس از خريداري نسخه‌هاي متعدد اين اثر آنها را معدوم كرد.

خبر تخريب نسخه‌هاي اين اثر را سخنگوي پنتاگون سرهنگ «آوريل كانينگهام» به رسانه‌ها اعلام كرد و گفت: اين اثر به دليل وجود اطلاعات محرمانه از نشر و توزيع باز مانده است.

وي اضافه كرد: انتشار اين اثر به ضرر امنيت و منافع ملي آمريكا است و همين امر موجب شد تا دستور تخريب آنها از سوي پنتاگون اعلام شود.

مجموعه خاطرات «آنتوني شافر» افسر بازنشسته آمريكايي از جنگ آمريكا و افغانستان قرار بود تحت عنوان «عمليات در قلب شب» منتشر شود كه از سوي پنتاگون و وزارت اطلاعات آمريكا معدوم شد.