جشنواره بین المللی کتاب کودک نامی 2010 کلید خورد

 

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) موضوع محوری این جشواره صلح است و کتاب تصویری «قصه صلح» در همین راستا، با نویسندگی و تصویرگری هنرمندان ۲۲ کشور از جمله ایران به چاپ خواهد رسید.

 استرالیا، برزیل، هند، ایالات متحده آمریکا، بولیوی، آلمان، یونان، کره جنوبی، لیتوانی، ژاپن، مالزی، فلسطین و ترکیه برخی از این کشورها هستند.

از ایران نیز، عرفان نظرآهاری داستانی دارد که به وسیله علی بوذری تصویرگری شده است. نوش آفرین انصاری، رئیس هیأت مدیره شورای کتاب کودک، امسال یکی از اعضای کمیته بین‌المللی جشنواره کتاب کودک نامی است. آثار پدیدآورندگان کتاب صلح در حاشیه نمایشگاه، به بازدید همگانی گذاشته می‌شوند. 

در خلال جشنواره برنامه‌های متعددی چون نمایشگاه اصل آثار تصویرگران، نمایشگاه کتاب‌های برگزیده، نمایشگاه کارت پستال‌های صلح ایران و رونمایی کتاب صلح انجام خواهد شد. از ایران، علی بوذری، یک کارگاه آموزشی درباره تصویرگری اجرا خواهد کرد.

سفارت دانمارک، اتحادیه اروپا و شاخه ملی کره جنوبی در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، نمایندگی های یونیسف و یونسکو و چند سازمان بین المللی دیگر از این جشنواره پشتیبانی می کنند. در سال‌های گذشته، علاقه‌مندان ادبیات کودک جهان، استقبال بسیار خوبی از جشنواره نامی کردند.

جشنواره کتاب کودک نامی، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برگزار شد. سبب برگزاری آن نیز، بزرگ‌داشت دویستمین سالگرد تولد هانس کریستین اندرسن، نویسنده مشهور داستان های پریان بود. جشنواره، از آن پس هر سال برگزار می شود به این امید که جزیره کوچک و زیبا، از طیق کتاب های کودکان به یک دنیای پری دریایی تبدیل شود.

پنجمین جشنواره بین المللی کتاب کودک نامی کره جنوبی از جمعه یکم اکتبر آغاز شد  و تا ۴۵ روز دیگر (۲۳ آبان) ادامه خواهد داشت.