کد خبر: 44143
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مرداد 1400 - 07:52

داخلی

»

گزارش

مراسم تقدیر از نفرات برتر تولید کننده محتوا در آذربایجان‌غربی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
نفرات برتر تولید کننده محتوا در شبکه مجازی کتابخوانان آذربایجان‌غربی، تقدیر شدند.
مراسم تقدیر از نفرات برتر تولید کننده محتوا در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به گزارش لیزنا، مراسم تقدیر از  نفرات برتر تولید کننده محتوا در شبکه مجازی کتابخوانان آذربایجان‌غربی با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها؛ معاونین و کارشناسان اداره کل، رؤسای شهرستان ها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در بستر فضای مجازی و ارتباط مستقیم و زنده با شهرستان‌ها برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت:  عید غدیر خم به تعبیر مقام معظم رهبری عید الله الاکبر است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: "مضمون والای غدیر متعلق به همه مسلمانان است؛ چرا که به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت الله است."

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: بحران شیوع بیماری کرونا در کنار سختی ها و چالشها، دستاوردهای بزرگی هم برای ما داشت. تغییر رویکرد فعالیت کتابخانه ها همسو با شرایط جامعه و نیاز مطالعاتی عموم مردم، تداوم فعالیت‌های متنوع فرهنگي و ترویجی در بستر فضای مجازی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از جمله رهاوردهای مهم این دوران می‌باشد.

معصومی ادامه داد: همکاران کتابخانه‌های عمومی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، با همدلی  موجب ایجاد تغییرات و تحولات چشمگیری در سطح کتابخانه‌های استان شدند؛ تولید و نشر محتوای کتاب‌محور، امانت کتاب از طریق طرح کتاب پیک و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک در بستر فضای مجازی از جمله فعالیت‌های کتابداران در راستای حفظ ارتباط مؤثر با اعضاء کتابخانه‌ها در این ایام بوده است.

معصومی گفت: امروز در این مراسم، از همکارانی که در روزهای بحرانی کرونا با تلاش مستمر، چراغ کتابخانه را روشن نگه داشتند و با تولید محتوا در اثرگذاری کتابخانه در جامعه نقش‌آفرین بوده‌اند، تقدیر و تشکر می‌‌کنیم.

معصومی تصریح کرد: توفیقات اداره کل مرهون تلاش پرشور، مجدانه و کارآمد یکایک همکارانی است که با تمام توان، تخصص، مهارت، کارآمدی و تعهد تلاش می‌کنند اهداف عالیه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به سر منزل مقصود برسانند.

سمیه رحمان‌پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل گزارش مختصری از محتواهای منتشر شده در شبکه مجازی کتابخوانان ارائه داد و گفت: هر کتابدار  در خانواده کتابخانه‌های عمومی نقش یک پیام رسان را دارد؛ به نحوی که در حال آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به تمامی مردم هستند. کتابخانه‌های کنونی صرفاً محلی برای امانت کتاب نیستند بلکه تبدل به باشگاه‌های فرهنگی – اجتماعی شده اند  و فعالیت آنها نیاز به مرور و بروز دارد.

وی ادامه داد: یکی از شیوه های ارتباطات امروز، فضای مجازی است که در این راستا  شبکه مجازی کتابخوانان استان از دی ماه سال 99  در پیام رسان «بله» راه اندازی شد و  در 3 ماه آخر سال  گذشته 351 محتوا  و در 3 ماه اول سال جاری  658 محتوا در این شبکه منتشر شده است.

رحمان پورگفت: محتواهای ارسالی به این شبکه،  24 موضوع داشتند که معرفی کتاب، قصه گویی، کاردستی و سرگرمی بیشترین میزان را داشته است. برای مشارکت بیشتر در تولید محتوا، آموزش‌هایی نیز فراهم شد که کارگاه تولید محتوا با کمتازیا یکی از این دوره‌ها بود و پس از بررسی تمامی محتواهای ارسالی به شبکه مجازی، نفرات برتر امروز معرفی می شوند.

در انتهای این مراسم، از نفرات برتر تولید کننده محتوا با اهدای لوح سپاس از طرف مدیرکل تقدیر شد.