پرخواننده ترین وب‌سايت‌هاي خبري آنلاين انگليس معرفی شدند

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابدرای و اطلاع رسانی ایران(لیزنا) به نقل از ایسنا، طبق آمار اداره ABCe انگليس از وب‌سايت‌هاي روزنامه ملي اين كشور، ديلي‌ميل بالاترين شمار كاربران منحصر را در ماه اوت داشته است.

خوانندگي آنلاين ديلي‌ميل با افزايش ماه به ماه 2.99 درصدي كاربران منحصر در ماه اوت، به 45 ميليون و 539 هزار و 202 رسيد.

گاردين و تلگراف نيز آمار كاربران ماهانه بالايي داشتند؛ وب سايت Guardian.co.uk با افزايش ماه به ماه 1.09 درصد، شمار خوانندگانش را به 34 ميليون و 967 هزار و 742 نفر افزايش داد و وب سايت Telegraph.co.uk نيز 32 ميليون و 346 هزار و 325 نفر خواننده داشت كه نسبت به ماه قبل آن 1.87 درصد افزايش نشان داد.

بر اساس اين گزارش، اينديپندنت نيز با رشد 4.54 درصدي شمار خوانندگان آنلاينش، شاهد بزرگ‌ترين افزايش از ماه ژوييه بود اما Mirror Group شاهد كاهش ماه به ماه 4.12 درصدي در شمار كاربرانش بود.

در اين بين ناشر روزنامه "نيوز اينترنشنال" درخواست كرد نتايج وب سايت‌هاي تايمز و سان منتشر نشود كه دليل آن برقرار شدن سيستم اشتراك آنلاين پولي اين روزنامه‌ها از ماه ژوييه است. اين سيستم به كاربران اجازه نمي‌دهند بدون اشتراك به سايت دسترسي داشته باشند.

آمار خوانندگي اين سايت‌ها به دقت از سوي باقي صنعت رسانه به‌ويژه روزنامه‌هاي رقيبي كه با مشاهده مهاجرت خوانندگان به وب و كاهش تيراژ هم‌چنان در تلاشند مدل كسب و كار مطمئني را بيابند، بررسي مي‌شود.