کد خبر: 44147
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مرداد 1400 - 11:22

داخلی

»

گزارش

نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با کتابداران اردکانی؛

اردکان ظرفیت ایستادن بر قله کتاب و کتابخوانی کشور را دارد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، پس از بازدید از سه کتابخانه شهرستان، در جمع کتابداران اردکانی گفت: شهرستان اردکان، شأن و جایگاه تبدیل شدن به شهرستان نمونه مطالعه و ایستادن بر قله کتاب و کتابخوانی کشور را دارد.
اردکان ظرفیت ایستادن بر قله کتاب و کتابخوانی کشور را دارد

به گزارش لیزنا، محمدرضا دشتی،  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در کتابخانه‌های آیت‌الله حائری، آیت‌الله فاضل و حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان، از بخش‌های مختلف این کتابخانه‌ها دیدن کرد.

وی به همراه مسعود نوریان، منتخب مردم اردکان در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اردکان، پس از بازدید در جمع مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های اردکان حاضر شد و نظرات، پیشنهادهای کتابداران و بخشی از مشکلات و مسائل کتابخانه‌های شهرستان را شنید.

دشتی در این دیدار، ضمن تأکید بر لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان، به ویژه صنایع و معادن مختلف این دیار در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد تحول در حوزه کتاب شهرستان گفت: مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع مستقر در اردکان، ایجاب می‌کند که طی یک برنامه مشخص و چشم‌انداز تعریف شده که باید توسط اداره کتابخانه‌های شهرستان تدوین شود، سهم هرکدام از مجتمع‌های معدنی و صنعتی اردکان برای مشارکت در ترویج امر مهم کتابخوانی، تعیین شود و مساعدت لازم به منظور نوسازی کتابخانه‌ها، خرید منابع به روز و جدید و ایجاد فضایی مطلوب و جذاب برای عاشقان کتاب و مطالعه و رفع مشکلات کارکنان این اماکن، جلب گردد.

وی ضمن با بیان این‌که در راستای گسترش کتاب و کتابخوانی در اردکان در سال‌های اخیر کم‌کاری شده است، تصریح کرد: مردم اردکان و فرهنگ دیرپای این دیار، شایسته بهره‌مندی از فرصت مطالعه مفید و تولید فکر و فرهنگ هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار همه اتفاقاتی که باید برای رونق هرچه بیشتر کتابخانه‌های موجود انجام شود، احداث پردیس کتاب اردکان، شامل کتابخانه مرکزی و شهر کتاب به منظور عرضه به‌روزترین کتاب‌های منتشر شده در زمینه‌های مختلف نیز باید در دستور کار مسئولان شهرستان به ویژه متولیان امر فرهنگ در استان و اردکان قرار گیرد.

دشتی ضمن تأکید بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه، آمادگی خود را برای رایزنی با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان ارشد استان و شهرستان به منظور احداث پردیس کتاب در اردکان اعلام کرد.

وی گفت: هر گامی که برای رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید شهروندان برداشته شود، در واقع اقدام در راستای توسعه پایدار و تلاشی به منظور ساختن فردایی بهتر برای اردکان و پرورش نسلی کتابخوان، آگاه، پیشرو، مطالبه‌گر و متعهد به آبادانی این دیار و مسئولیت‌پذیر در قبال کشور است.

وی در پایان، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان کتابخانه‌های شهرستان، به ویژه کتابداران این مجموعه، بر لزوم رفع مشکلات معیشتی و پیگیری مباحث مرتبط با بودجه و امکانات نهاد کتابخانه‌ها در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار، حسین پایدار، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان و میزان استقبال شهروندان از این اماکن ارائه کرد و به برخی از مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه‌های عمومی اردکان اشاره نمود و به نمایندگی از همکاران خود خواستار پیگیری نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات شد.