چهارمین مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره ادکا برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مراسم چهارمین مجمع عمومی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی ایران (ادکا) روز چهارشنبه مورخ 5 آبان 1389 در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این برنامه که از ساعت 9 صبح آغاز شد برنامه ها و فعالیتهای سومین دوره ادکا در گزارش هایی از سوی مسئولین کمیته ها ارائه شد.

در این نشست مریم پاکدامن، زهرا شاملو، امیر کیانی، اعضای هیأت مدیره دوره های پیشین ادکا، در کنار اعضای دوره سوم برنامه ها و فعالیتهای ادکای 3 را نقد و بررسی کردند.

در ابتدا پریسا پاسیار، دبیر سومین دوره ادکا، صحبت کرد و گفت: در این دوره کارهای ما هم راحت تر بود و هم به نوعی سخت تر؛ راحت تر، چون برنامه ریزی داشتیم و سخت تر، چون کارهای جدید انجام می دادیم.

پاسیار اظهار داشت: توانستیم  که اتحادیه را از تهران خارج کنیم و از همه دانشگاههای کشور نماینده ای داشته باشیم.

محمد جواد اشتری، معاونت مالی سومین دوره ادکا، در خصوص فعالیتهای ادکای سوم گفت: توانستیم اسپانسر های جدید اضافه کنیم که در دوره سوم 15 اسپانسر داشتیم.

همچنین وی گفت: در دوره سوم ادکا توانستیم، همایش های ادکا را از تهران خارج کنیم.

سپس ملیحه عربخانی، مسئول کمیته پژوهش سومین دوره ادکا، فعالیتهای این کمیته را تشریح کرد و گفت: یکی از این فعالیت ها برگزاری جلسات عصرانه پژوهش بود .

وی دیگر فعالیتهای این کمیته را تهیه گزارشات علمی از کارگاهها و تهیه و  تدوین خبرنامه دانست.

در ادامه ی این نشست، علیرضا عجم، مسئول کمیته روابط عمومی سومین دوره ادکا، گزارشی در مورد برنامه ها و فعالیت های این کمیته در دوره فعالیت خود ارائه داد و گفت: برای عضویت در ادکا توانستیم نرم افزاری ویژه تهیه نماییم که کار عضویت سریعتر  و منسجم تر انجام شود. همچنین فعالیت دیگر این کمیته در دوره سوم، برعهده داشتن مسئولیت رابط اجرایی جشنواره حرکت بود که ادکا در این جشنواره غرفه ای را توانست برپا کند.

در ادامه، غزاله عالی، مسئول کمیته انتشارات سومین دوره ادکا، درمورد مشکلات این کمیته در طول دوره گذشته صحبت کرد. وی بزرگترین فعالیت های این کمیته را انتشار خبرنامه ادکا و  تهیه اساسنامه برای آن دانست.

سپس زهرا صید محمدی، مسئول کمیته اطلاع رسانی سومین دوره ادکا، به تشریح  فعالیت های این کمیته پرداخت و اظهار داشت: در این کمیته تلاش کردیم از همه دانشگاهها نمایندگانی داشته باشیم که بتوانیم اطلاع رسانی گسترده ای انجام دهیم.

در ادامه پریسا پاسیار، به دستاوردهای سومین دوره ادکا اشاره کرد و گفت: در این دوره ما نخستین زیاد داشتیم.

نخستین بار خبرنامه را منتشر کردیم، نخستین بار عصرانه پژوهش داشتیم، نخستین بار نرم افزار عضویت طراحی کردیم، نخستین بار همایش را  از تهران خارج کردیم، نخستین بار ارائه خدمات به دانشجویان سال آخر به منظور شرکت در آزمون های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد به صورت رایگان داشتیم، نخستین بار فیلم ساختیم

پاسیار افزود: در این دوره نتوانستیم وب سایتی مختص ادکا آماده کنیم و همچنین موفق به همکاری با موسسه همارا نشدیم، جشنواره طنز کتابداری را نیز نتوانستیم برگزار کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: مسئولیت ادکای چهارم سنگین است چراکه هم اکنون ادکا جزء برترین هاست.

سپس نماینده وزارت علوم، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی درخصوص فرم های ارائه گزارش و نیز نحوه همکاری های متقابل و داشتن تفاهم نامه برای انجام کارها و ارسال گزارش های مداوم از سوی ادکا صحبت کرد.

در این نشست، و در بخش بررسی اساسنامه ادکا، مریم پاکدامن، زهرا شاملو و امیر کیانی اعضای شورای مشاور و ناظر بر تأیید  و تغییر بندها و مواد اساسنامه ادکا با همفکری اعضای قبلی ادکا و نماینده های معرفی شده دانشگاه ها، به بحث و گفتگو پرداختند.

اساسنامه مذکور، شامل 3 فصل بود. فصل اول  شامل  کلیات و اهداف، فصل دوم: ساختار تشکیلاتی (هیأت مدیره، شورای مشاوران و ناظر، دبیر و مجمع عمومی)، فصل سوم: کمیته ها (آموزش، اطلاع رسانی، مالی و اجرایی، انتشارات، روابط عمومی، پژوهش، گردهمایی) و پیوست ها (اعضای هیأت مؤسس، هیأت مدیره های پیشین ادکا و تاریخچه ادکا) بود.

لازم به ذکر است در این جلسه، نمایندگانی از دانشگاه های تربیت معلم تهران، تربیت معلم کرج، پیام نور اصفهان، پیام نور دزفول، پیام نور کرمانشاه، پیام نور مرکز اصفهان، پیام نور قم، دانشگاه علوم پزشکی ایران، یزد، شاهد، الزهرا (س)، سمنان، شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران، جندی شاپور اهواز، و آزاد اسلامی - واحد علوم تحقیقات حضور داشتند.

در پایان این نشست، مریم اسدی، اسماعیل حبیبی و زهرا شاملو به عنوان کاندیدای دبیری ادکا معرفی شدند و هر کدام رزومه مختصری به همراهی معرفی کوتاهی از خود ارائه نمودند.

همچنین، اسامی نامزدهای هیأت مدیره به شرح ذیل اعلام شد :

الهه آزادی، فاطمه آزادی، طناز اسدی، حسین افتخاری، مهدیه چیت ساز، بیژن حاج علی اکبری، نینا حجام، مرضیه حسین پور، مهسا خوش طالع، محدثه دخت عصمتی، سیده مریم روزگار، مهدی زاده، راضیه زاهدی، فرحناز سلطانی، ملیحه عربخانی، بهاره فلاح، شیوا قمی، مهناز گودرزی و موسوی.

هر یک نامزدهای هیأت مدیره ادکا نیز رزومه کوتاهی از خود ارائه دادند.

در پایان این برنامه نیز، مراسم انتخابات هیأت مدیره چهارمین دوره ادکا برگزار گردید.

اطلاعات تکمیلی درخصوص نتایج انتخابات مذکور متعاقبا اعلام خواهد شد.

 گزارش از: احمد عابدی