پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نرم افزار جديد خود را در الکامپ شانزدهم عرضه می کند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط‌عمومي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران اعلام کرد: نرم افزار جديد پايگاه‌هاي اطلاعات علمي پژوهشگاه با نام سامانه نوين اطلاعاتي(سنا) در شانزدهمين نمايشگاه الكامپ براي عرضه عمومي آماده است.

در حال حاضر نرم‌افزار جديد پايگاه هاي اطلاعاتي پژوهشگاه امكان جستجو در بيش از 650 هزار ركورد اطلاعات علمی كشور را امكان پذير كرده است. از طریق این سایت که توسط برنامه‌ء پیشرفته‌ء کتابخانهء دیجیتالی سنا طراحی شده، دسترسی به 146 هزار پايان‌نامه، 87 هزار ركورد طرح پژوهشي، 128 هزار مقالهء مجله، 26 هزار گزارش دولتی، 94 هزار مقاله‌ء همایش و 15 هزار پایان‌نامهء فارغ‌التحصيلان خارج از كشور ممکن است.

امكان جستجوي ساده و پيشرفته و بازيابي متن كامل مدارك از خدمات ارائه‌شده در کتابخانهء دیجیتالی سنا به شمار مي‌رود.

سيستم سنا يك كتابخانه ديجيتال جامع و انعطاف پذير مي­باشد كه تمامي اجزاي آن تحت web عمل مي­نمايند. اين سيستم امكان مديريت اشكال مختلف مدارك علمي مثل كتاب، مقاله، مجله، صدا، تصوير، نرم­افزار، CD و ... را دارد.

از مشخصات ويژه اين نرم‌افزار مي‌توان به چند كتابخانه اي بودن، سازگار با كليه مدارك و صفحات ايرانداك، سامانه مديريت اطلاعات علم و فناوري و نرم افزارهاي آموزشي دانشگاه، خوشه بندي نويسنده، موضوع،دانشگاه، اساتيد، تاريخ، جستجوي جامع در منابع مختلف و ديجيتال سازي مدارك و نمايش اشاره كرد؛ این محصول نمونهء مناسبی از فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاهها برای تبدیل دانش به فناوری است.

قابليتهاي کاربردی، فنی و امنیتی اين برنامه؛ قابل رقابت با برنامه های كتابخانه‌هاي خارجي است و دانش روز در طراحي آن به كار رفته است. سرویس جستجوی این نرم افزار از زیر ساخت امن و مطمئن برای نمایش و ارائه متن کامل اشیا دیجیتال و مدیریت حساب کاربران بهره می برد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي اطلاع از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار و تهيه آن از تاريخ 15 تا 20 آبان ماه به غرفه شماره سه سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران مراجعه نمايند.