پلیس انگلیس برای شناسایی خلافکاران از فیس‌بوک استفاده می‌کند
امروزه تاثیر فناوری‌های نوین در جای جای زندگی انسان‌ها کاملاً مشهود است و رایانه و اینترنت به اجزای جدایی‌ناپذیر تعاملات بشر قرن اخیر تبدیل شده است.

بر همین اساس پلیس‌ها و دیگر نیروهای تامین امنیت مجبور هستند پا به پای این تحولات برق آسا گام بردارند و با بهره‌گیری از فرصت‌هایی که دنیای آنلاین پیش پای آنها می‌گذارد، اهداف خود را محقق سازند.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایتنا پلیس انگلیس قصد دارد نحوه استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی را برای شناسایی تبهکاران، به هزاران نیروی کارآموز خود آموزش دهد.

بعضاً در پیام‌های بی‌شماری که در توییتر، فیس بوک و دیگر سایت‌ها رد و بدل می‌شود، به اشخاص، مکان ها و حوادثی اشاره می‌گردد که در تحقیقات پلیسی از آن به عنوان یک شاه کلید یاد می‌شود.

در این طرح همچنین نحوه گردآوری اطلاعات مناسب از رایانه‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و تجهیزات الکترونیکی به نیروها آموزش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش در اوایل سال جاری پلیس توانست مخفیگاه یک زندانی فراری به نام کریگ لینج را با استفاده از اطلاعاتی که وی بر فیس‌بوک منتشر کرده بود، شناسایی کند.