محدودیت دسترسی کاربران فیس بوک به جی میل

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، به نقل از ایسنا اين غول اينترنتي همواره به كاربرانش اجازه داده تا اطلاعاتشان شامل تماس‌ها را به وب‌سايت‌هاي ديگر منتقل كنند.

تاكنون كاربران جديد فيس بوك مي‌توانستند براي پي بردن به اينكه تماس‌هاي آنان در جي‌ميل در فيس بوك نيز اشتراك دارند يا خير، به سادگي نام كاربري و كلمه عبور جي‌ميل را در بخشي از روند ورود به سيستم فيس بوك وارد كنند.

اين سياست گوگل به فيس بوك كمك كرد تا رشد كند زيرا موجب شد كاربران جديد فورا شبكه‌اي از دوستان را در اين سايت ايجاد كنند. برخلاف گوگل، فيس بوك به كاربرانش اجازه نمي‌دهد اطلاعات تماس‌هايشان را به وب سايت‌هاي ديگر منتقل كنند.

بر اساس گزارش وال استريت ژورنال به نقل از منابع آگاه، اما اكنون گوگل كه علاقه بيش‌تري به شبكه اجتماعي پيدا كرده و در حال ساخت رقيبي براي فيس بوك است، از اين سايت شبكه اجتماعي درخواست كرده تا دسترسي بيش‌تري به اطلاعات كاربران فراهم كند.

اريك اشميت، مدير عامل گوگل به تازگي عنوان كرده بود كه اين شركت اميدوار است به فهرست تماس‌هاي كاربران فيس بوك دسترسي بيابد تا افراد بتوانند شبكه اجتماعي خود را در گوگل توسعه دهند.

خودداري فيس بوك موجب شد گوگل نيز موضع خود را تغيير دهد و تا زماني كه اين شبكه اجتماعي اجازه ندهد گوگل نيز با اجازه كاربران به اطلاعات تماس‌ها دسترسي مشابه داشته باشد، ديگر به فيس بوك اجازه نمي‌دهد به كاربران كمك كند تا اطلاعات تماس‌هايشان را از گوگل منتقل كنند