کد خبر: 44508
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 مهر 1400 - 11:32

داخلی

»

گزارش

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم؛

اختلالات اسکلتی-عضلانی شایع‌ترین بیماری و آسیب ناشی از کار در ایران است

منبع : روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قم
رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 7 درصد کل بیماری‌ها در جامعه و 14 درصد مراجعین پزشکان به اختلالات اسکلتی-عضلانی اختصاص دارد.
اختلالات اسکلتی-عضلانی شایع‌ترین بیماری و آسیب ناشی از کار در ایران است

به گزارش لیزنا، نشست مجازی ارگونومی در محل کار با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم و به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران یکشنبه 25 مهر ماه در اسکای روم برگزار شد.

به گفته جواد برازنده رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم ، اختلالات اسکلتی- عضلانی 7 درصد کل بیماری‌ها در جامعه و 14 درصد مراجعین پزشکان و 19 درصد از موارد بستری در بیمارستان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. درنتیجه این آسیب‌ها هزینه‌های زیادی برای کارکنان و کارفرمایان ایجاد می‌شود. برای مثال سالانه یک میلیون نفر از کارگران دچار آسیب کمر می‌شوند.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: ارگونومی علم تطبیق و تناسب محیط کار با انسان است و با ما کمک می‌کند تا از بسیاری از آسیب‌های ناشی از محیط کار جلوگیری کنیم. این درحالی است که ما حدود یک سوم از عمرمان را در محیط کار می‌گذرانیم و در بسیاری از مواقع به دلیل تمرکز روی کار و غرق شدن در کار متوجه وضعیت اشتباه قرار گرفتن بدن نمی‌شویم.

در این نشست طریق صحیح استفاده از کامپیوتر و ابزارهای مرتبط با محیط کار همچون میز، صندلی، مانیتور، موس و کیبورد، شرایط مناسب برای محیط کار و حرکات اصلاحی مناسب در محیط کار آموزش داده شد.