یکی بود! کی گفته که یکی نبود؟

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، در این گردهمایی کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه ملی همراه با والدین خود و میهمانانی چند از شهرستان حضور داشتند. هدف از برپایی این گردهمایی آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان بود.

در ابتدا علی اکبر اشعری، رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین سرمایه گذاری را سرمایه گذاری بر روی کودکان عنوان کرد و طی پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که کودکان در مدارس از طریق اینترنت آشنایی بیشتری با کتابخانه ملی و کتابخانه دیجیتال پیدا کنند و با اظهار امیدواری از اینکه کتابخانه جای بیشتری در نزد کودکان باز کند به سخنان خود پایان داد.

در ادامه، مصطفی رحماندوست، شاعر کودک و نوجوان و مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه ملی، از راه اندازی مجله الکترونیکی کودکان در کتابخانه ملی خبر داد و گفت در آینده نزدیک شاهد آن هستیم.

سپس، مجید راستی، نویسنده کودک و نوجوانان، در سخنان خود گفت: "خودتان را دوست داشته باشید تا دیگران هم شما را دوست داشته باشند" و در ادامه به بیان اینکه "کتابخانه مجازی و دنیای مجازی گنجینه ای از همه آدمهای خوب و حرفای قشنگ است" به کودکان توصیه کردند هرگز دوستی به اسم کتاب را از دست ندهید.

در ادامه این نشست، افسانه شعبان نژاد، زهرا موسوی، مریم هاشم پور  از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، خود را به کودکان حاضر معرفی کردند و سپس خانم روحی در خصوص کارگاههای نگهداری یار مهربان که شامل کارگاه «روش درست کردن کاغذ»، کارگاه «آشنایی با صحافی»، کارگاه «چند ساعت با یک مرمتگر کتاب» و کارگاه «چند نکته در مورد حفاظت کتاب» است، توضیحاتی داد.

 این کارگاهها از 23 آبان تا 30 آبان دایر می باشند و علاقمندان می توانند از آنها دیدن کنند.

همچنین نماهنگ هایی در بین برنامه پخش شد و کودکان و نوجوانان حاضر به معرفی خود پرداختند. امید زهتاب 10 ساله، پرهام جاله 5/3 ساله و محمد مهدی شهبازی محصل دوره اول راهنمایی به عنوان سه تن از فعالترین اعضای کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان، شناخته شده بودند.

گفتني است، كتابخانه ملي مجازي كودكان و نوجوانان ايران از ارديبهشت ماه سال جاري فعاليت خود را يه نشاني اينترنتي www.ketabkhanekoodak.ir آغاز کرده است. 

خبرنگار: معصومه عبدالله وند