نمایشگاه بناهای تاریخی در کتابخانه و موزه ملک

 

 به گزارش لیزنا، روابط عمومي كتابخانه و موزه ملي ملك با اعلام این خبر افزود : موزه ملك و پژوهش سراي آفرينش نمایشگاه بناهاي تاريخي به روايت دانش آموزان را برگزار می کند.

 بر اساس این گزارش، در آبان ماه 89 مسابقه اي در بين دانش آموزان منطقه 4 تهران با همكاري انجمن ايرانشناسي پژوهش سراي آفرينش ، با عنوان طراحي و ساخت ماكت بناهاي فرهنگي و تاريخي ايران برگزار شد.

در اين مسابقه كه در راستاي آشنايي با فرهنگ ايران زمين و تحقيق و پژوهش در بين دانش آموزان انجام شد، 300 دانش آموز از 44 مدرسه و در سه مقطع دبستان، راهنمايي و دبيرستان شركت كردند و ماكت هايي از بناهاي تاريخي، خانه هاي ايراني با معماري خاص يك منطقه ويا روستاهايي خاص كه هدف گردشگري هستند، با موادي چون مقوا، كاغذ، چوب، گل، يونوليت و سنگ ساختند.

از بين اين آثار حدود 100 اثر انتخاب شده كه از رور دوشنبه مورخ 15 آذر ماه 89 در محل نگارخانه مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك به نمايش درخواهد آمد.

 در اين نمايشگاه ماكت هايي از بناهاي مشهوري چون مقبره كوروش، آرامگاه ابن سينا، ميدان نقش جهان، ماسوله و... به نمايش در آمده است و بازديد از اين نمايشگاه براي عموم آزاد مي باشد.