فراخوان مقاله بخش «کتابخانه ها برای کودکان و نوجوانان» ایفلا 2011

 

به گزارش لیزنا، هفتاد و هفتمین کنفرانس عمومی ایفلا (فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري) در سال 2011 از 13-18 آگوست (22-27 مرداد 1390) با موضوع «کتابخانه ها فراتر از کتابخانه: یکپارچگی ، نوآوری و اطلاعات برای همه »، در «سن خوان» پایتخت «پورتوریکو» در ایالات متحده برگزار خواهد شد.

بخش کتابخانه ها برای کودکان و نوجوانان ایفلا برای کنفرانس مذکور فراخوان مقاله داده است. موضوع اصلی آن «آیا ما می توانیم خودمان را با تغییرات وفق دهیم یا کودکان معلمان ما هستند؟" ، می باشد.

امروزه بیشتر کتابخانه های سنتی کودکان تحت فشار هستند. کودکان نیز شیوه های جدید خواندن را تجربه می کنند. عادت های رسانه ای در حال تغییر سریع و نیز فرهنگ ها و سبک های بازی گوناگون به این معناست که کتابخانه های کودکان به اقداماتی نیاز دارند که مطمئن شوند که همچنان در زندگی کودکانی که به آن ها خدمت می کنند، مرتبط باقی می مانند. چنانکه گزارش دانمارکی سال 2008 که تأکید نمود: "کتابخانه به عنوان یکی از مهم ترین  منابع فرهنگی برای کودکان در جوامع محلی باقی می ماند اما اگر می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کتابخانه موقعیتش را به عنوان یک مؤسسه فرهنگی مرکزی برای کودکان تقویت می کند باید بدانیم که  تغییرات بنیادی نیز ضروری هستند. "

محورهای موضوعی پیشنهادی ارسال مقاله عبارت است از:

  • تأثیر شیوه های جدید خواندن چیست؟
  • کتاب ها، کتاب های الکترونیکی، کتاب های زنده؟ آیا ما هنوز به خواندن نیاز داریم؟
  • تأثیر وب 3.0 و وب 4.0 در شغل های روزانه ما چیست؟
  • ما چگونه می توانیم مطمئن شویم که کارکنان شایستگی لازم را دارند و آن صلاحیت ها کدامند؟
  • مجموعه کتابخانه کودکان در آینده ی نزدیک شبیه چه خواهد بود؟
  • چگونه می توانیم از انواع دیگر ادبیات برای کاربران گروه های مختلف استفاده کنیم؟

گفتنی است آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 30 ژانویه 2011 (10 بهمن 1389) خواهد بود. علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را به دو آدرس پست الکترونیکی  ingrid.bon@biblioservice.nl  و   viviana.quinones@bnf.fr ارسال نمایند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایند.