فراخوان گردهمایی مدیران کتابخانه های دانشگاهی ایران

به گزارش لیزنا، دبیرخانه گردهمایی مدیران کتابخانه های دانشگاهی ایران اعلام کرد: روزهای چهار شنبه و پنج شنبه مورخ 27 و 28 بهمن ماه 1389 گردهمایی مدیران کتابخانه های دانشگاهی ایران با حضور مدیران کتابخانه های دانشگاهی برگزار می شود.

نقش کتابخانه های دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین ابزار تحقیقی در دانشگاه ها، مرکز گردآوری و انتقال اطلاعات علمی، و کانون تامین امکانات تحقیق برای پژوهشگران و توسعه علوم محرز است.

اما ایفای این نقش به میزان کارایی خدمات این کتابخانه ها بستگی دارد. این گردهمایی در نظر دارد با آماده کردن بستر مناسب برای بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات کتابخانه ها زمینه لازم در جهت تنظیم آیین نامه هایی اجرایی برای هر یک از محورها مورد نظر را در راستای بهتر شدن خدمات کتابخانه های دانشگاهی آماده سازد و از طرفی مقدمات شکل گیری دفتر گسترش همکاری کتابخانه های دانشگاهی ایران را برای تداوم این حرکت فراهم نماید.

محورهای موضوعی این گردهمایی عبارت است از:
•    جایگاه کتابخانه های دانشگاهی در ساختار دانشگاه
•    ساختار درونی کتابخانه های دانشگاهی
•    سیاستگذاری و برنامه ریزی در کتابخانه های دانشگاهی
•    مدیر کتابخانه دانشگاهی
•    نیروی انسانی در کتابخانه های دانشگاهی
•    خدمات کتابخانه های دانشگاهی
•    مجموعه سازی در کتابخانه های دانشگاهی

این گردهمایی با هدف، «بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات کتابخانه های دانشگاهی ایران»، «تدوین بیانیه هایی کاربردی در خصوص هر یک از محورها در راستای بهتر شدن خدمات کتابخانه های دانشگاهی»، و «فراهم نمودن بستری مناسب برای تشکیل دفتر گسترش همکاری کتابخانه های دانشگاهی ایران» برگزار می شود.

برگزارکنندگان این همایش، دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان، و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران (شاخه اصفهان) می باشند.

مدیران علاقه مندان جهت شرکت در گردهمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با نشانی پست الکترونیکی iranacl.ir@gmail.com و شماره تلفن 7933185-0311  و فکس: 6689918-0311 تماس حاصل نمایند.

نشانی دبیرخانه گردهمایی، اصفهان: میدان آزادی- دانشگاه اصفهان- کتابخانه مرکزی است.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.