در سال نو میلادی، ویروسی فرانسوی‌ها را ورشکست کرد

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، اپراتورهای تلفن همراه در فرانسه اعلام  کرده اند در شب سال نو میلادی و صبح فرادی آن شب در حدود 930 میلیون پیام تبریک ارسال شده است.

اکنون آشکار شده است که تعدادی از مشتریان شرکت "Orange" در شبی که قیمت پیامکها افزایش داشته است، بیش از 130 پیامک تصویری یا نوشتاری ارسال کرده اند. این شرکت اعلام کرده است نقصی فنی در شبکه اپراتوری منجر به به وجود آوردن این ویروس شده و تنها کمتر از چند صد نفر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با این همه دهها نفر از کاربران این شرکت می گویند این مشکل هزینه ای چند صد یورویی بر روی دست آنها گذاشته است زیرا بیشتر پیامک های فرستاده شده تصویری بوده اند در حالی که قیمت این پیامکها نسبت به انواع نوشتاری آن از قیمت بالاتری برخوردارند.

این ویروس تا جایی پیشروی کرده است که برای یکی از مشتریان شرکت Orang به صورت ناخواسته درحدود 300 پیامک تصویری ارسال کرده و هر یک از اعضای خانواده وی یک پیامک را بیش از 15 بار دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شرکت Orange اعلام کرده است نقص فنی اپراتور طی شب سال نو میلادی منجر به بروز این مشکل شده است و از بردن نام اپراتوری که دچار این اختلال شده بود سر باز زد. این در حالی است که دیگر اپراتورها اصرار دارند در آن دوره زمانی هیچ گونه نقص و خطایی را تجربه نکرده اند.