ساينس مونيتور كتاب‌هاي ادبي برتر 2010 را معرفی کرد

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، در سایت ساينس مونيتور آثاري از «آلن بل»، «آمي بلندر»، «پيتر بونگاني» و «اما دونو» به عنوان برترين آثار منتخب بزرگسال كه با استقبال مخاطبان نوجوان نيز روبه رو شده، آمده است.

«آلن بل» در تازه‌ترين رمانش كه در صدر اين فهرست 10 نفره از آن ياد شده است داستاني بسيار جذاب از زامبي‌ها را به رشته تحرير در آورده است.

رمان «دروگر فرشته‌ها» به قلم اين نويسنده در 240 صفحه براي بزرگسالان منتشر شده اما مخاطبان نوجوان نيز با مطالعه اين كتاب در گروه بزرگترين مخاطبان اين اثر در سال 2010 قرار گرفتند.

در جايگاه دوم اين فهرست رمان «كيك ليمو» به قلم «امي بلندر» قرار دارد و در جايگاه سوم «خانه‌اي براي فردا» نوشته «پيتر بونگاني» وجود دارد كه در 368 صفحه به رشته تحرير در آمده است. «بونگاني» در اين رمان داستان يك گروه موسيقي را به تصوير در آورده. اين اثر نيز از جمله آثاري است كه با اقبال زيادي در ميان نوجوانان قرار گرفته است.

رمان «اتاق» به قلم «اما دونو» نيز از ديگر آثاري است كه در اين فهرست جاي گرفته است. اين رمان يكي از نامزدهاي دريافت جايزه بوكر بوده است.

علاوه بر اين رمان‌هاي «رادلي» به قلم «مت هيگ»، «قفل » نوشته «استيو هميلتون» و «دختر مترجم» نوشته «جين كوك» از جمله نويسندگاني هستند كه آثارشان در اين فهرست جاي گرفته است.