همایش و نمایشگاه کتابخانه های دیجیتالی

به گزارش لیزنا، همایش کتابخانه های دیجیتال (DL89) به همراه نمایشگاهی از نرم افزارهای کتابخانه های دیجیتال با هدف ایجاد فرصت لازم برای برقراری ارتباط و تعامل سازنده میان اعضای هیأت علمی و متخصصان رشته های علوم کتابداری و اطلاع رسانی و رایانه در زمینه مباحث مطرح در کتابخانه های دیجیتال برگزار می شود.

کتابخانه های دیجیتالی سامانه هایی هستند که منابع مختلف شامل منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای ارایه ی خدمات کتابخانه ای مثل فهرست نویسی، رده بندی، خدمات اطلاع رسانی ، روابط بین کتابخانه ای، مواد آموزشی، منابع کتابخانه ای و دیگر خدمات را مهیا می سازد.

کتابخانه های دیجیتال را بایستی از نظام های بازیابی اطلاعات متمایز ساخت زیرا آنها شامل انواعی از رسانه ها و خدمات بوده و تمام مراحل چرخه زندگی اطلاعات، از ایجاد تا استفاده را دربرمی گیرند. همچنین کتابخانه های دیجیتال را می توان به عنوان شکل جدیدی از موسسات و مراکز اطلاع رسانی و بسط دهنده خدمات در کتابخانه های عصر حاضر مورد توجه قرار داد.

همایش و نمایشگاه کتابخانه های دیجیتالی به همت کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران   در 4 اسفند ماه 1389  در دانشگاه صنعتی شریف، سالن جابربن حیان برگزار می شود.

برای اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام به سایت همایش مراجعه نمایید.