برگزاري نمايشگاه كتاب‌ در كاليفرنيا

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، اين نمايشگاه با حضور 40 ناشر كه به نشر آثار اسپانيايي زبان در حوزه ادبي و غيرادبي مشغولند در كاليفرنيا برگزار خواهد شد.
اين رويداد كه به منظور معرفي و جذب بيشتر مخاطبان آثار اسپانيايي زبان و با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني به زبان اسپانيايي در ميان كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين صورت مي‌گيرد، قرار است به مدت 3 روز تازه‌ترين آثار منتشر شده به زبان اسپانيايي را به مخاطبان خود عرضه كند.
اين نمايشگاه كه با حمايت مادي و معنوي دانشگاه گوادالاخارا برگزار مي‌شود آثار متعددي از نويسندگان مطرح اسپانيايي زبان چون « ايزابل آلنده»، «خوزه خوره»، «النا پويناتوسكا»، «فرانسيسكو مارتين مورنو»، «آلبرتو سانچز» و «خاوير ولاسكو» برگزار مي‌شود.
اين نمايشگاه علاوه بر حضور ناشران كشورهاي اسپانيايي‌زبان با استقبال خوبي از سوي نويسندگان، مترجمان و مولفان اسپانيايي زبان نيز روبه رو شده و بسياري از اين شخصيت‌ها در اين نمايشگاه 3روزه در كاليفرنيا حاضر خواهند شد.
نمايشگاه كتاب، جلسات نقد و بررسي كتاب، ملاقات با شخصيت‌هاي فرهنگي و ملاقات با نويسندگان كودك و نوجوان ويژه كودكان و نوجوانان از جمله برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه است.
به گفته مديران برگزاري اين نمايشگاه انتظار مي‌رود روزانه 10 هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد كنند. اين نمايشگاه به زودي در كاليفرنيا با حضور 40 ناشر آثار اسپانيايي زبان برگزار مي‌شود.