ایجاد کارگروه جدید برای پیشرفت حرفه‌ای کتابداران فدرال

 

به گزارش لیزنا، کمیته مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه فدرال (FLICC) به منظور هدایت نوآوری ها، برنامه ریزی و مدیریت دانش در کمیته اطلاع رسانی فدرال، یک کارگروه جدید کتابداران به نام نیوفدز (NewFeds) را تشکیل داده است.

بلین . کی. دسی، مدیر اجرایی کمیته مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه فدرال بیان داشت: "افزایش مشارکت  و تعامل، پشتیبانی از ایده های جدید و  توان حرفه ای در جامعه یکی از اهداف تشکیل نیوفدز است. نیوفدز برای کتابداران جدید فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا توانمندی های حرفه ای خود را در حوزه رهبری ارائه داده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند."

نیوفدز همچنین به ایجاد یک تعامل اجتماعی در میان اعضای جدید FLICC ، حمایت متخصصان جدید، ارتقاء شغل ها در کتابخانه های فدرال و توسعه مشارکت با دیگر کار گروه های فدرال و انجمن های تخصصی کتابداری می اندیشد.

جسیکا هرناندز، کتابدار کتابخانه علوم زیستی  غذا و دارو و از رؤسای نیوفدز اظهار کرد: " امیدوارم با ایجاد نیوفدز مبنایی را  برای مشارکت حرفه ای گسترده ایجاد نماییم و مشارکت کتابداران از طریق دولت فدرال را پشتیبانی کنیم. نیوفدز تعامل اجتماعی را بین اعضای جدید FLICC ایجاد خواهد کرد و امر مشارکت  را بین انجمن های کتابخانه ای و فدرال تسهیل می کند."

آیمی ببکاک الیس، کتابدار کتابخانه علوم زیستی  غذا و دارو و از رؤسای نیوفدز تصریح کرد: "من عضو جدید دولت فدرال هستم و انجمنی را می خواهم تا بتوانم تجربیاتم را به اشتراک بگذارم و تجربه های دیگران را نیز بدانم."

کارگروه نیوفدز در حال تنظیم زیر ساخت کمیته و برنامه ای کاری برای سال مالی 2012 است.

گفتنی است از زمان تأسیس FLICC در سال 1965 مقر آن در کتابخانه کنگره است و  خدمات اطلاع رسانی ویژه ای را در کتابخانه های فدرال از طریق همکاری های مشارکتی ایجاد و پشتیبانی کرده است.