ثبت نام 60 هزار دانشجو برای خرید یارانه‌ای کتاب از نمایشگاه

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، سال گذشته و در دوره بیست و سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مسئولان نمایشگاه با همکاری و مشارکت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، یارانه‌ای برای دانشجویان جهت خرید کتاب از نمایشگاه ارائه کردند اما نحوه توزیع کارت‌های الکترونیک مربوطه  نامناسب بود و در بسیاری از اوقات دانشجویان از دریافت آن منصرف می‌شدند.

این کارت‌ها در فضای پشت بام شبستان توزیع می‌شد که منجر به تشکیل صف‌های طولانی از دانشجویان متقاضی کارت‌ها شده بود. همین مسئله دریافت این یارانه را از طرف دانشجویان با دشواری‌هایی رو به رو کرده بود.

اما امسال مسئولان نمایشگاه بیست و چهارم تمهیدی اندیشیده‌اند که دیگر این مسئله تکرار نشود؛ امسال این کارت‌ها نه در نمایشگاه بلکه در 300 نقطه از تهران و دیگر شهرهای کشور به دانشجویان ارائه می‌شوند.

البته امسال شبکه ثبت نام همانند سال گذشته است و همانطور که گفته شد تنها تفاوت آن با دوره گذشته عرضه کارت‌های در خارج از نمایشگاه است.

در واقع امسال قرار نیست هیچ صفی برای دریافت این کارت‌ها در نمایشگاه و در فضای مصلی تشکیل شود و کارت‌های الکترونیک خرید کتاب هم پیش از آغاز نمایشگاه و در روزهای آتی عرضه می‌شود.

این کارت‌ها برای 100 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور صادر شده و در دو روز گذشته 60 هزار نفر از دانشجویان در سیستم الکترونیکی کارت خرید کتاب ثبت نام کرده‌اند.

مسئولان این بخش پیش‌بینی می‌کنند تا فردا (یک روز مانده به آغاز رسمی نمایشگاه) سقف ثبت نامی که همان 100 هزار نفر است، پُر شود و عملیات ثبت نام و توزیع کارت تا قبل از نمایشگاه به اتمام برسد و از طریق شعب بانکی میان دانشجویان توزیع شود.