بيانيه دانشگاه تربيت مدرس در محكوميت اقدام انتشار مقاله با نام مهدی موعود(عج)

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد :

 

"به اطلاع امت حزب الله و ولايت مدار و كليه دانشگاهيان عزيز و متعهد مي رساند ،هر ازچندگاهي حركتي موهن و نابخردانه باعث برهم زدن آرامش و طرح مسايل سخيف و حاشيه اي در مقابل جهت گيري ها و حركت هاي اساسي نظام اسلامي خصوصاً در عرصه هاي فرهنگي، علمي و فن آوري مي شود.

اقدام زشت و توهين آميز يك مدرس پيماني اخراجي دانشگاه تربيت مدرس در سوءاستفاده از عنوان دانشگاه تربيت مدرس و به كارگيري نام مقدس حضرت بقية الله الاعظم مهدي موعود عج الله تعالي فرجه الشريف در ابتداي مقاله، كه از جمله اين رفتارهاي سوءاست، به شدت محكوم مي گردد.

اين فرد به دليل عدم احراز صلاحيت هاي علمي و عمومي در اول آذر ماه سال 1389 از دانشگاه تربيت مدرس اخراج و قرارداد پيماني وي تمديد نشد و از آن تاريخ هيچگونه ارتباط سازماني و استخدامي با دانشگاه ندارد.

گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس پس از چاپ و نمايه شدن مقاله از محتواي موهن آن آگاه شده است (البته اين زمان پس از اخراج شدن فرد مي باشد) از طرفي امكان برخورد با وي در هنگام ارسال و پذيرش مقاله بدليل عدم اطلاع مراجع ذي صلاح در دانشگاه وجود نداشته است.

در هرصورت عملكرد درخشان دانشگاه تربيت مدرس در دفاع از ارزش هاي اسلامي و مقابله قانونمند با هرگونه تفكر انحرافي و خارج از چهارچوب مباني اسلامي در طول سالهاي اخير كاملاً واضح مي باشد.

اين دانشگاه با حركت در مسير توليد علم و فتح قله هاي فناوري، اهداف عالي خود را در تحقق آرمان هاي ارزشي و الهي مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي دانسته ، ترويج و تبليغ نظرات مرجعيت اصيل شيعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.

در اين راه هرگونه تفكر خرافي، متحجرانه و هتاك كه تناسبي با مباني و ديدگاه هاي فقهي و اصولي برگرفته از حوزه هاي معزز علميه نداشته باشد، در تمامي عرصه هاي دانشگاه مطرود و محكوم است.

توجه به آموزه هاي اصيل اسلامي و فقه جواهري كه توسط روحانيت انقلابي و اصيل و در رأس آنها ولي فقيه و مرجع بزرگوار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مدظله العالي ارائه مي شود بزرگترين هدف فرهنگي این دانشگاه در تمامي زمينه ها قلمداد مي گردد.

در پايان اشعار مي دارد طرح هرگونه مسئله سخيف و سوء استفاده از هر موضوع نامربوط و موهني كه جهت ايجاد فضاي مسموم عليه دانشگاه مطرح مي شود، تنها خواسته دشمنان نظام جمهوري اسلامي است و بر كليه اساتيد متعهد و ارزشي است كه صحنه مقدس دانشگاه را از اين آلودگي ها پاك نگهداشته و در مقابل هرگونه بهره برداري سوء از نام دانشگاه تربيت مدرس به شدت برخورد نمايند.

بديهي است مديران حوزه پژوهشي و فرهنگي دانشگاه با پيگيري موضوع در جلوگيري از چاپ هرگونه مطلب موهن به نام دانشگاه ، اقدامات و پيگردهاي قانوني را از مراجع علمي و بين المللي انجام خواهند داد.

و سيعلم اللذين ظلموا اي منقلب ينقلبون"