شناسایی یک حفره خطرناك امنيتي در نرم افزار اسكايپ

به گزارش لیزنا به نقل از ایسنا، حفره ياد شده مخصوص نسخه اي از اسكايپ است كه براي كاربران رايانه هاي مك طراحي شده است. اين حفره به مهاجمان و هكرها امكان مي دهد از راه دور به درون رايانه هاي كاربران نفوذ كرده و كنترل آنها را در دست بگيرند.
همچنين با استفاده از اين حفره دسترسي به محتواي مكالمه كاربران و مطالعه آن براي هكرها ممكن است. حفره ياد شده اولين بار توسط يك شركت امنيتي استراليايي شناسايي شده و اسكايپ پس از دريافت اطلاعات توسط آن در تلاش است تا وصله اي به روزرسان را عرضه كرده و اين مشكل را برطرف كند.
انتظار مي رود وصله به روزرسان جديد هفته آينده در دسترس كاربران اسكايپ قرار بگيرد. جالب آنكه اين حفره تنها مربوط به نسخه 5 مرورگر اسكايپ براي رايانه هاي مك است و نسخه هاي قديمي تر اين نرم افزار را در بر نمي گيرد. هكرها براي سوءاستفاده از اين حفره با ارسال پيام هاي متعدد براي كاربران آنها را وادار به باز كردن و مطالعه اين پيام ها مي كنند و از اين طريق كدهاي مخرب خود را در رايانه فرد قرباني اجرا مي كنند.
پيام هاي آلوده كننده در اسكايپ بعد از آلوده كردن هر رايانه به طور خودكار براي ديگر افراد در فهرست تماسها ارسال مي شوند و اين مساله باعث تسريع سرعت آلودگي در ميان كاربران رايانه هاي مك شده است.