فردا در کارنامه نشر موضوعات کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاهی و هویت کتابداری بررسی می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست اول با موضوع « نقش كتابخانه هاي عمومي در رشد اقتصادي جامعه» از ساعت 14 تا 15:40، با حضور دكتر ابراهيم شمشيري، دكتر غلامحسين نفيسي، دكتر فهيمه باب الهوائجي و محمد خندان برگزار می شود.

محورهاي گفتگوی نشست اول، «ارتباط بين فرهنگ و اقتصاد (اقتصاد فرهنگ)»، «كتابخانه‌هاي عمومي و اشتغال‌زايي»،  «كتابخانه‌هاي عمومي و اقتصاد محلي»، «كتابخانه‌هاي عمومي و بازتوليد سرمايه فكري»، «جايگاه كتابخانه‌هاي عمومي در خلق ارزش‌ افزودة اطلاعاتي»، «كتابخانه‌هاي عمومي و بازاريابي اطلاعات»، «نقش كتابخانه‌هاي عمومي در ترويج فرهنگ بهره‌وري» و «كتابخانه‌هاي عمومي و ارائه خدمات به كسب و كارها» است.

در نشست دوم کارنامه نشر سرای اهل قلم، درخصوص «چالشهاي پيش روي كتابخانه هاي آموزشگاهي در ايران» بحث و تبادل نظر می شود.

سخنرانان این جلسه  دكتر زهره ميرحسيني، دكتر نرگس نشاط، توران ميرهادي و سيد كاظم حافظيان رضوي خواهند بود.

محورهای نشست دوم که از ساعت 16 تا 17:40 برگزار می شود، «نقش حمایتی دولت»، «نقش خانواده ها»، «مسایل روز دانش آموزان در رابطه با کتاب و درس»، «آموزگاران و کتابخانه آموزشگاهی» و «کتابداران کتابخانه آموزشگاهی (معلم – کتابدار)»  است.

آخرین نشست فردا به موضوع «هويت كتابداري و اطلاع رساني» اختصاص دارد. سخنرانان آن دكتر سعيد رضائي شريف آبادي، دكتر ابراهيم افشار زنجانی، دكتر نرگس نشاط و محمد خندان هستند. در نشست مذکور در خصوص موضوعات «کتابداری وارتباط آن با اطلاع رسانی»، «تاریخچه علمی کتابداری»، «وضعیت موجود کتابداری و اطلاع رسانی» و «هویت و جایگاه کتابداری و اطلاع رسانی» بحث و تبادل نظر خواهد شد.

این نشست ساعت 18 تا 19:40 برگزار می شود.

محل برگزاری همه نشست ها و کارگاه ها، در زیر زمین شبستان، سالن فعالیت های جنبی، سرای اهل قلم، سالن کارنامه نشر خواهد بود.

شرکت در این نشستها برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.