چین منکر حملات سایبری به امریکا شد

به گزارش لیزنا به نقل از واحد مرکزی خبر، لیانگ گوانگلی وزیر دفاع چین در کنفرانس امنیتی آسیا در سنگاپور گفت :‌ دولت چین به شدت مخالف هرگونه جرایم سایبری است.

وی افزود: پیدا کردن منبع واقعی حملات سایبری به شدت دشوار است.این اظهار نظر لیانگ در واقع واکنش به ادعای برخی از هیئت های شرکت کننده در نشست سنگاپور بود که مدعی شده بودند هکرهای چینی مسئول حملات سایبری به اهداف امریکایی هستند.

پیش از این رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا روز شنبه در نشست سنگاپور گفته بود امریکا از منابع مختلف و نه تنها یک یا دو کشور، مورد حملات رایانه ای قرار گرفته است. گیتس در اظهارات خود به نام کشوری خاص اشاره نکرده بود که به نظر می رسد با هدف جلوگیری از بروز تنش با همتای چینی اش از این اقدام صرفنظر کرده است.وی خواستار گفتگوی بین المللی و وضع قوانین به منظور تحت کنترل درآوردن مناقشات ناشی از حملات سایبری شد.لیانگ افزود: پیروی از قوانین و مقرارت امنیت سایبری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی که در آخرین روز کنفرانس سنگاپور موسوم به گفتگوی شانگری لا سخن می گفت افزود: باید به منظور تضمین اینکه این مشکل به مشکلی بزرگتر تبدیل نشود همکاریهای گسترده ای صورت گیرد.خبرگزاری آلمان از سنگاپور گزارش داد/ این سالانه توسط موسسه مطالعات استراتژیک لندن و شرکت وزرای دفاع و سیاست گذاران امنیتی بیست و هفت کشور جهان برگزار شده است.