افزوده شدن بیش از 54 هزار جلد کتاب چاپی به مجموعه کتابخانه های آستان قدس رضوی

 

به گزارش لیزنا،  بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، معاون هماهنگی این سازمان با بیان این مطلب گفت : این مجموعه بیش از 54 هزار جلد در 25948 عنوان کتاب چاپی در موضوعات مختلف می باشد که پس از ثبت و فهرست نویسی در اختیار محققان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

جعفر درباغ عنبران خاطرنشان کرد : از مجموع 54 هزار جلد کتاب چاپی تعداد 36973 جلد کتاب فارسی ، تعداد 13038 جلد کتاب عربی ، تعداد 1841 جلد کتاب انگلیسی و تعداد 2354 عنوان منابع سمعی و بصری می باشد .

رئیس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آمار کتب تهیه شده از بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران تاکنون بی سابقه بوده است افزود : غنی سازی مجموعه های مطالعاتی از اهداف سازمان می باشد و برهمین اساس در سال گذشته بیش از 320000 جلد کتاب به منابع کتابخانه های سازمان افزوده شده است .

درباغ عنبران ایجاد کتابخانه های تخصصی را از اهداف مهم سازمان عنوان کرد و گفت : در سال گذشته هشت کتابخانه به کتابخانه های سازمان افزوده شده که به همین منظور هم اکنون 41 کتابخانه وابسته و 9 کتابخانه تخصصی با بیش از چهارصد هزار عضو فعال در کشور به جامعه علمی و کتابخوان ارائه خدمات می نمایند .

رئیس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در راستای تحقق آرامانی شعار سازمان "هرخانه یک کتابخانه رضوی" دیجیتال سازی منابع بطور گسترده انجام می گیرد افزود : تاکنون بیش از 52468 نسخه کتاب خطی ، چاپ سنگی و کتاب چاپی قبل از 1320 دیجیتال سازی شده است .