حضور ايران در نمايشگاه كتاب سودان

به گزارش لیزنا به نقل ازفارس، ‌سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز در حاشيه ديدار با وزير فرهنگ سودان در جمع خبرنگاران درباره همكاري‌هاي فرهنگي دو كشور گفت: مسئولان سوداني از ما تقاضا كردند در جشنواره‌هاي سودان از جمله جشنواره‌هاي شعر و نمايشگاه كتاب، تئاتر و موسيقي حضور داشته باشيم.

وي افزود: همچنين تقاضا كردند تجاربي كه داريم كه كادرهاي فرهنگي ما دارند را در مباحث آموزشي در اختيار آنها قرار دهيم و ما در نمايشگاه كتاب سودان در سطح گسترده حاضر خواهيم شد.

حسيني درباره ميزان اجرايي شدن سخنان اين ديدارها گفت: مباحث اين ديدارها اجرايي و عملياتي خواهد شد كه يكي از اين‌ها برگزاري نمايشگاه قرآن خواهد بود و اين طور نيست كه به مباحث كلي بسنده كنيم. 

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره موازي كاري در اجراي هفته‌هاي فرهنگي ايران در كشورهاي مختلف تاكيد كرد: هنرمندان فراواني در كشور ما حضور دارند و مهم اين است كه اين هفته‌هاي فرهنگي برگزار شود.

وزير ارشاد افزود: بعضا وزارت ارشاد مستقيما اين هفته‌ها را برگزار مي‌كند، ممكن است دستگاه فرهنگي ديگري مشاركت كند و حتي ممكن است استاني مانند استان اصفهان، هفته فرهنگي ايران را در ديگر كشورها برگزار كند كه بايد گفت اين امور با هماهنگي صورت مي‌گيرد و موازي كاري نيست بلكه دستگاه‌ها بايد با هم هماهنگ شوند تا كارها صورت بگيرد و مسئله مهم معرفي فرهنگ و هنر ايران است كه با تقسيم كار صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: امسال ما در كشورهايي مثل آذربايجان، در اروپا كشورهاي اتريش و اسپانيا و در صورت امكان در كشورهايي مثل اندونزي و مالزي برنامه‌اي اجرا شود.