آغاز به کار دبيرخانه جايزه ادبيات كودك اتصالات

به گزارش لیزنا به نقال از فارس، خليج تايمز در گزارشی اعلام کرد: به گفته دبيرخانه اين جايزه كه يكي از معتبرترين جوايز نويسندگان و ناشران عرب محسوب مي‌شود، نويسندگان و ناشران عرب تا پايان وقت اداري روز سي‌ويكم آگوست سال جاري فرصت دارند تا با ارائه نسخه‌هايي از آثار خود در اين رقابت شركت كنند.

جايزه كتاب كودك اتصالات يكي از جوايز معتبر جهان عرب محسوب مي‌شود كه در سال 2009 توسط دختر سلطان آل القاسمي در امارات متحده عربي بنيانگذاري شد.

اين جايزه قرار است هر سال برترين نويسندگان، تصويرسازان و ناشران كتاب كودك و نوجوان را در جهان عرب شناسايي و برترين آنها را به مخاطبان اين حوزه معرفي كند.

خانم «بودور» در اين باره مي‌گويد: قصد ما از برگزاري اين جايزه ايجاد رقابت ميان نويسندگان و تصويرگران و ناشران براي ايجاد آثار خلاقه و ارزشمند براي كودكان و نوجوانانمان است. آثاري كه به رشد و شكوفايي استعدادهاي بچه‌ها كمك كند و براي آنها آموزنده باشد.

وي اضافه كرد: توسعه مهارت‌هاي ذهني و شناختي كودكان از جمله دلايل برگزاري اين جايزه محسوب مي‌شود. اين جايزه قرار است هر سال به ارزش 1ميليون درهم در كشور امارات متحده عربي و با حضور نويسندگان و ناشران عرب برگزار شود.

به گفته دبير برگزاري اين جايزه، برنده اين جايزه طي مراسمي جايزه نقدي خود را از سوي هئيت داوران دريافت مي‌كند. اين جايزه در حقيقت به طور مساوي ميان ناشر و مولف تقسيم مي‌شود. اين جايزه تنها به آثاري تعلق مي‌گيرد كه به زبان عربي به رشته تحرير در آمده باشد و ترجمه نباشند.

ناشران و نويسندگان علاقمند به شركت در اين جايزه با ارائه سه نسخه از آثار خود كه براي كودكان و نوجوانان تا سقف سني 14 سال نوشته شده باشد، مي‌توانند در اين جايزه شركت كنند. مهلت ارائه آثار به دبيرخانه اين جايزه روز سي و يكم آگوست 2011 است.