ايجاد كتابخانه‌هاي عمومي مجهز به فناوری RFIDدر اردبیل

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل، دومين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان نمين با حضور فرماندار و اعضاي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان نمين درفرمانداري نمين برگزار شد.

فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان نمين ارتقاي فرهنگ مطالعه مفيد را به عنوان يك ضرورت اساسي برشمرد و خواستار برنامه ريزي و اجراي طرحهاي خلاقانه و نو در خصوص نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخواني در روستا ها و مناطق محروم شد و در خصوص تخصيص اعتبار براي تكميل پروژه كتابخانه مركزي و راه اندازي كتابخانه مكانيزه RFID  قول مساعد داد.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان نيز از برنامه ريزيها براي اجراي طرح هاي متعدد در خصوص غني سازي اوقات فراغت تابستاني جوانان و نوجوان خبر داد و به ايجاد كتابخانه مكانيزه RFIDدر كتابخانه هاي عمومي مراكز شهرستان اشاره كرد و افزود: در راستاي سياستهاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور مقرر شده است تا در يكي از كتابخانه عمومي مركز شهرستان يك كتابخانه به صورت مكانيزه نجهيز شود و در اين راستا نيازمند حمايت فرماندارن براي تخصيص اعتبار مناسب براي اجراي اين طرح هستيم.

وي تصريح كرد: كتابخانه مكانيزه به لحاظ تجهيزات كاملا بروز است و امانت و تحويل كتاب در اين كتابخانه ها بصورت مكانيزه انجام خواهد شد.

فرهمند امين در ادامه سخنان خود طرح مطالعه ياوران را به عنوان يكي از طرحهاي ابتكاري و پيشنهادي كتابخانه­هاي عمومي استان به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور عنوان كرد و افزود : در صورت تصويب نهايي اين طرح در نهاد، طرح  مذكوردر سطح كشور تعميم خواهد يافت و استان اردبيل پايلوت اجراي طرح خواهد بود.