نرم افزار ویژه تحقیقات اجتماعی «M.R.P.» رونمایی شد

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر  علی اکبر علیخانی رئیس پژوهشکده  فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  در این  مراسم گفت : نرم افزار M.R.P  اولین نرم افزار ایرانی ویژه تحلیل تحقیقات علوم  اجتماعی و انسانی است  که قابلیت رقابت با نرم افزارهای مشابه خارجی مانند SPSS را دارد بلکه نسبت به آنها مزیتهایی هم دارد.

وی با اشاره به ضرورت  بحث پردازش و تحلیل اطلاعات در فرایند تحقیق گفت : بدیهی است طراحی و توسعه نرم افزارهای هوشمند در داخل کشور و قطع وابستگی از سایر کشورها در این زمینه از افتخارات برزگی است که بواسطه تولید این نرم افزار نصیب جامعه علوم انسانی کشور شده است.

رئیس پژوهشکده  فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  با اشاره به کاربردی و عملیاتی بودن نرم افزار M.R.P تاکید کرد: تولید این نرم افزار با همه پیچیدگی های که دارد  نشان دهنده روح ابداع و نوآوری در متخصصین ایرانی است که روحیه خود  باوری و  اتکای به نفس ملی را هم تقویت می کند.

وی در خصوص کاربردهای این نرم افزار گفت :  استخراج انواع سوالات باز و بسته‌ي پرسش‌نامه، تحليل محتواي متون وتصاوير به همراه فيلم‌هاي سينمايي و راديويي عنوان شده است، همچنين تحليل مصاحبه‌هاي عمقي و اتاق‌هاي گفت‌وگو در اينترنت از ديگر توانایی های نرم افزار M.R.P است.

گفتنی است : نرم افزار M.R.P حاصل تلاش 25 ساله دکتر مهدي محسنيان‌راد عضو هيات علمي  و دانشیار رشته علوم ارتباطات   دانشگاه امام صادق عليه السلام و همکاران وی  مي‌باشد  که  با حمایت  پژوهشکده  فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم   به مرحله تولید رسیده و گواهی نامه های  لازم را از شورای عالی امور انفورماتیک   و  مرکز دیجیتال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی  اخذ و در کتابخانه ملی ایران نیز ثبت شده است.

شایان ذکر است، کتاب نرم افزار M.R.P  تالیف دکتر مهدي محسنيان‌راد  توسط پژوهشکده  فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  منتشر شده است.