نمايشگاه دائمي كتاب در كشورهاي همسايه برپا می‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، در اولين جلسه هيات امناي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران برنامه‌هاي سال جاري و تقويم فعاليت‌هاي موسسه مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. 
در اين جلسه محمد مهدي فداكار معاون اداري ـ مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان نايب رييس و محمد حسني مشاور راهبردي معاونت به عنوان منشي هيات امنا منصوب شدند. همچنين مقرر شد گزينه‌هاي پيشنهادي براي مدير عاملي و هيات مديره موسسه از سوي اعضا به رييس هيات امنا معرفي شوند. 

بهمن دري رييس هيات امناي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران با تبيين ظرفيت‌هاي موسسه در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي و دميدن روح خلاقيت و ابتكار در برنامه‌ها خواستار گسترش فعاليت‌هاي كيفي و كمي موسسه شد. 

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي با اشاره به برنامه‌ريزي و برپايي هوشمندانه و دقيق بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به عنوان بزرگترين اقدام موسسه، فعاليت‌هاي موسسه را در چند سطح طبقه بندي كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي محلي، مناسبتي، موضوعي و تخصصي و فصلي و استاني از مهم‌ترين سطوح برنامه‌ريزي شده براي موسسه نمايشگاه‌ها به شمار مي‌آيد. 

وي با ذكر مثالي درباره هر يك از سطوح برنامه ريزي شده براي نمايشگاه‌ها ادامه داد: نمايشگاه‌هاي محلي متناسب با محل برگزاري همچون زندان‌ها، پادگان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراكز فرهنگي و آموزشي برنامه‌ريزي مي‌شود. نمايشگاه‌هاي موضوعي تخصصي با پرداختن به موضوعاتي چون دين، دفاع مقدس، حجاب و عفاف، موج بيداري، علوم اسلامي، كودك و نوجوان و... تبين شده است. 

وي نمايشگاه فصلي را نيز با توجه به ظرفيت استان‌هاي كشور در فصل‌هاي بهار تابستان پاييز و زمستان عنوان كرد و ادامه داد: نمايشگاه‌هاي كتاب به‌ مناسب ايام شعبانيه، ماه رمضان، محرم و صفر و دهه فجر به عنوان نمايشگاه‌هاي مناسبتي برپا خواهد شد.

دري خاطر نشان كرد: با ظرفيت‌شناسي صورت گرفته در نظر داريم نمايشگاه‌هاي دائمي كتاب در كشورهاي همسايه چون افغانستان، تاجيكستان، عراق، قطر و آذربايجان برگزار كنيم. 

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد، برگزاري نمايشگاه‌هاي ياد يار مهربان را به منظور تجهيز كتابخانه‌هاي سراسر كشور و همچنين نمايشگاه‌هاي مشاركتي كه با همكاري تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي نشر كشور برگزار مي‌شود را از ديگر اقدامات موسسه نمايشگاه‌ها دانست. 
گفتني است در اين جلسه مدير عامل فعلي موسسه گزارشي از نحوه عملكرد موسسه ارائه كرد.