معرفی برندگان جايزه قلم آمريكا

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، لس آنجلس تايمز نوشت: اين جايزه كه ارزش هداياي آن به 150هزار دلار مي‌رسد روز چهارشنبه فهرست برندگان خود را در بخش‌هاي مختلف به جامعه ادبي و اهالي فرهنگ معرفي كرد.

در فهرست برندگان اين دوره از جايزه قلم آمريكا در بخش ادبي از دو نويسنده تقدير شده است. در اين بخش «سوزانا دانيل» و «دانيل ايوانز» به خاطر نگارش دو رمان به طور مشترك شايسته دريافت جايزه بخش ادبي جايزه قلم شدند.

اين جايزه كه ارزش آن 25هزار دلار است و با نام جايزه «رابرت بينگهام»نيز شناخته مي‌شود به صورت مشترك به اين دو نويسنده اهدا شده است اما در بخش كتاب‌هاي علمي و تخيلي جايزه اين دوره تحت عنوان جايزه آثار علمي تخيلي ويلسون به كتاب «امپراطوري ديوانه‌ها» به قلم «سيهاترا موخرجي» رسيد.

در بخش نويسندگاني كه داراي 3 اثر قابل توجه در سال‌هاي اخير بودند نيز «الكساندر هيمون» به عنوان برنده انتخاب شد. اين نويسنده به خاطر خلق 3 اثر كه توجه داوران، منتقدان و مخاطبان ادبي را به خود جلب كرده است شايسته دريافت اين جايزه 10 هزار دلاري شناخته شد.

در بخش جوايز غيرادبي نيز جايزه 10هزار دلاري كتاب غير ادبي به «روبرت پركينسون» به خاطر خلق كتاب «تگزاس دشوار؛ ظهور امپراطوري زندان‌ها در آمريكا» اهدا شد.

هیأت داوران اين جايزه در بخش نمايشنامه نويسي نيز جايزه 7هزار و پانصد دلاري اين دوره را به نمايشنامه‌نويس آمريكايي «ديويد هنري» اهدا كردند.

كتاب «زندگي‌نامه كلئوپاترا» به قلم «استيسي اسچيف» نيز در بخش شرح‌حال‌نامه‌ها موفق به دريافت جايزه 5 هزار دلاري از سوي هیأت داوران جايزه قلم آمريكا شد.

علاوه بر اين هیأت داوران جايزه قلم آمريكا از برترين نويسندگان نشريات ادبي، مترجمان ادبي، بهترين مجموعه اشعار، برترين آثار ورزشي نيز تقدير كرده و جوايزي را به برندگان آنها اختصاص داده است.