ايجاد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در کتابخانه آستان قدس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس این سازمان با بیان این مطلب، گفت: سازمان، اخیرا جهت برطرف نمودن نیاز اطلاعاتی و پژوهشی حجم عظیم محققان و مراجعان، اقدام به ایجاد کتابخانه های تخصصی نموده است که از آن جمله، علوم قرآن و حدیث، اهل بیت (عليهم السلام)، ادبیات، تاريخ، موزه، مخطوطات، جغرافيا و ... است و در حال حاضر نیز، درصدد ایجاد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی و افتتاح آن در روز میلاد حضرت فاطمه(س) می باشد که در همین ارتباط،  پایگاه کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی نیز در نرم افزار سیمرغ ایجاد شده است.

محمد هادی زاهدی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون با مراکز مختلف پژوهشی ، دانشگاهها، کتابخانه ها و مراکز حوزوی کشور تعامل های موثري صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: با بررسی منابع و کتابشناسی اقتصاد اسلامی به زبان های عربی و فارسی واصطلاحنامه اقتصاد اسلامي، حوزه هاي جستجو مشخص گرديده و درپي تهيه کتابها و پایان نامه های مرتبط با این كتابخانه تخصصي هستيم.

زاهدی در این خصوص تصریح کرد: در راستای تهیه منابع فارسی و عربی اقتصاد اسلامی و موضوعات وابسته حدود2 هزارجلد کتاب فارسی و عربی برای این کتابخانه خریداری شده است و تاكنون بيش از150عنوان پايان نامه تهيه شده است.

وی همچنین در خصوص کتب انگلیسی زبان در حوزه اقتصاد اسلامی خاطرنشان کرد: در صدد تهیه این کتب از کشورهاي مختلف هستيم.