انجمن کتابداری گیلان با ادارۀ کل کتابخانه­‌های عمومی به مناسب هفته کتاب تشکیل جلسه داد

 

به گزارش لیزنا به نقل از کمیته روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه گیلان، در آستانۀ هفتۀ کتاب و کتابخوانی، انجمن کتابداری و اطلاع­رسانی ایران- شاخۀ استان گیلان- با مدیریت ادارۀ کل کتابخانه­های عمومی این استان تشکیل جلسه داد. این جلسه با حضور حسن عباسپور(رئیس انجمن)، علی تنها­نژاد امین(نائب رئیس)، کوروش محمدی(مسئول کمیتۀ کتابخانه­ها)، فرهاد بزرگ ضیابری(خزانه­دار)، رامین صولتی ماسوله(دبیر انجمن) و رقیه قربانی(مسئول روابط عمومی و انتشارات)  در دفتر مدیر کل محترم کتابخانه­های این استان- احمدی­پور- برگزار شد.

 

هدف از جلسه، تعامل میان انجمن کتابداری با ادارۀ کل نهاد کتابخانه­های عمومی استان برای بهبود وضعیت کتابخانه­ها و حوزۀ کتابداری استان و نیز برنامه­ریزی برای اهداف و طرح­های آتی بود که برنامۀ هفتۀ کتاب و کتابخوانی در اولویت آنها قرار گرفت.

ابتدا عباس­پور ضمن اشاره به تاریخچۀ انجمن کتابداری استان گیلان به معرفی اعضاء، کمیته­ها و برنامه­های انجمن پرداخت و بر اهمیت تعامل میان انجمن با ادارۀ کل کتابخانه­های عمومی در ارتقاء جایگاه فعلی حوزۀ کتابداری و اطلاع­رسانی و همچنین تأثیر آن بر افزایش سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان تأکید ورزید. اگر چه احمدی­پور فعالیت­ها و همکاری میان انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران را با سازمان­های متولی کتاب و کتابداری در حدّ مطلوبی ارزیابی نکرد، اما در مجموع تشکیل انجمن کتابداری را حرکتی مثبت در استان قلمداد نمود و خواستار فعالیت­های پررنگ و کاربردی این انجمن در عرصۀ کتابداری شد.

وی ضمن اشاره به عدم هم­پوشانی کامل میان پژوهش­های انجام شده در حوزۀ کتابداری ایران با نیازهای علمی و فرهنگی و همچنین عدم اجرای کامل نتایج پژوهش­ها در جامعۀ کتابداری ایران، مشارکت انجمن را در اجرای طرح­های فرهنگی ادارۀ کل کتابخانه­های عمومی حائز اهمیت دانست و بر آموزش مداوم کتابداران شاغل در کتابخانه­های عمومی استان با همکاری این انجمن تأکید نمود.

در ادامه، احمدی­پور در راستای اهداف پژوهشی وکاربردی متناسب با نیازهای جامعۀ کتابداری و کتابخانه­ای استان گیلان، حمایت و همکاری ادارۀ کل نهاد کتابخانه­های عمومی را نسبت به انجمن کتابداری شاخۀ گیلان اعلام نمود.

در پایان، مقرر شد برنامه­ها و زمینه­های همکاری این انجمن با ادارۀ کل کتابخانه­های عمومی استان برای بررسی و انتخاب اولویت­ها به صورت مدوّن تقدیم وی گردد. علی­رغم برنامه­های خاص ادارۀ کل کتابخانه­های عمومی در هفتۀ کتاب و کتابخوانی، تشکیل کارگاه آزموشی با همکاری این انجمن به تصویب جلسه رسید.